Nowe 3- oraz 4-cylindrowe diesle wyposażone w system common-rail zostaną wprowadzone na rynek w 2007 r. Głównym powodem zastosowania tej technologii są trudności z przystosowaniem silników, posiadających pompo-wtryskiwacze do nowoczesnych filtrów cząstek stałych, bez czego nie będzie możliwe spełnienie bardziej restrykcyjnych norm czystości emisji spalin, zapowiadanych przez Unię Europejską.
Jak podają źródła z Volkswagena, produkcja nowych systemów wtryskowych mogłaby się odbywać we wspólnej fabryce Volkswagena i Siemens VDO, zlokalizowanej w miejscowości Stollberg. Obie firmy wybudowały wspólnie nową fabrykę kosztem 240 mln EUR. Produkuje się tam systemy wtryskowe dla Grupy Volkswagena. Zakład funkcjonuje od listopada ubiegłego roku.
Technika pompowtryskiwaczy została zastosowana przez Volkswagena po raz pierwszy w 1998 r., oferując cichszą pracę, większą moc i większą wydajność w porównaniu do tradycyjnych systemów wtryskowych. Obecnie jest to już technologia nieco przestarzała. Nowoczesne silniki z systemem common-rail są tańsze w produkcji, pracują równie cicho oraz łatwiej zastosować do nich filtry cząstek stałych.
Komentarze opinie