Grupa Volkswagena opanowała ponad 20% europejskiego rynku samochodowego; Ford i Opel razem wzięte mają niewiele więcej (20,9%). Ponad 13% należy do francuskiego koncenru PSA.Najpopularniejszą marką na rynkach europejskich jest po jedenastu miesiącach roku Volkswagen. Samochody tego producenta kupiło ponad 1,54 miliona klientów, o 8,6% więcej niż rok wcześniej. To jedyna marka, której udział w rynku przekracza 10% (wynosi 10,8%), a w listopadzie - 11,9% (145 tys. sztuk). Drugie miejsce zajmuje ponownie Opel z wynikiem prawie 1,23 mln sprzedanych aut (spadek o 3,3%; w listopadzie 106 tys. sztuk, +0,5%), a trzecie - Renault, którego samochody kupiło łącznie 1,20 mln osób (spadek o 11,8%; w listopadzie 89 tys. sztuk, -18,3%). Na kolejnych lokatach uplasowały się Ford (1,17 mln aut, spadek o 0,4%), Peugeot (1,04 mln aut, -1,9%) i Citroen (0,85 mln aut, -2,1%). Siódme miejsce należy do Fiata, ale utrzymujące się od kilku miesięcy imponujące tempo wzrostu tegorocznej sprzedaży (po jedenastu miesiącach roku +21,9%, do 0,83 mln sztuk; w listopadzie 74 tys., +17,7%) dają włoskiej marce poważne szanse na awans w rocznym podsumowaniu. Dynamicznie rośnie sprzedaż Toyoty - tegoroczny wynik wynosi prawie 0,80 mln sztuk (+8,1%), co stawia markę na 8. pozycji, przed Mercedesem (0,67 mln sztuk, +3,2%) i BMW (0,62 mln aut, +2,9%). Rekordowe wskaźniki wzrostu osiągnęła sprzedaż Dacii (38 tys. sztuk, +95,7%), a także Lexusa (37 tys. sztuk, +84,4%) i Nissana (342,5 tys. sztuk, +17,5%)
Komentarze opinie