Reklama

Volkswagen umacnia się na pozycji lidera rynków europejskich

22/10/2006 23:57
Największe tempo wzrostu w czołowej dziesiątce europejskiego rynku wykazuje Fiat (+22,8%). Marką z rekordowym wskaźnikiem wzrostu w skali Europy jest Dacia (+138,2%).Volkswagen jest obecnie jedyną marką na rynkach Europy, której udział przekroczył pułap 10% (wynosi 10,6%). Tegoroczna sprzedaż samochodów niemieckiego koncernu w wysokości 1 257,8 tys. sztuk wzrosła w ciągu roku o 8,9%, aczkolwiek wynik miesięczny we wrześniu (145,7 tys. aut) był mniejszy niż rok wcześniej o 0,3%. Wiceliderem jest Opel, sprzedany od początku roku w ilości 1 022,1 tys. sztuk, o 4,5% mniejszej niż przed rokiem (we wrześniu 122,4 tys. aut, -8,3%), co zapewnia marce udział w rynku na poziomie 8,6%. Najbardziej drastyczny w czołówce spadek sprzedaży wykazuje ponownie Renault, który sprzedał w bieżącym roku 1 006,5 tys. aut, o 12,1% mniej niż w roku poprzednim (we wrześniu 106,7 tys. aut, -14,7%). Udział francuskiego producenta w rynku wynosi 8,5%. O 1,9%, do 980,3 tys. sztuk, zmniejszyła się sumaryczna sprzedaż samochodów Forda, który stanowi obecnie 8,3% rynku. To pierwsza marka, spośród wymienionych dotychczas, o rosnącej sprzedaży miesięcznej we wrześniu - wynik 128,4 tys. sztuk oznacza wzrost o 3,4%. Dwie kolejne lokaty na liście najpopularniejszych producentów zajmują tradycyjnie Peugeot (855,2 tys. aut, we wrześniu 101,4 tys. szt.) i Citroen (708,2 tys. aut, we wrześniu 72,4 tys. szt.), obie marki wykazują jednak spadki sprzedaży (odpowednio: -3,7%, -1,1%: 2,9%, -7,2%), a ich udziały w europejskim rynku wynoszą 7,2 i 6,0%. Siódma pozycja należy do wspomnianego wcześniej Fiata - dynamiczny wzrost sprzedaży aut włoskiego producenta (wynik skumulowany 686,3 tys. aut, +22,8%; we wrześniu 74,5 tys. szt., +19,3%) pozwolił na zwiększenie udziału w rynku do 5,8%. Na dalszych miejscach znalazły się również marki o rosnącej sprzedaży: Toyota (662,8 tys. szt., +7,0%), Mercedes (548,7 tys. szt., +4,5%) i BMW (512,8 tys. aut, +3,1%). Wśród firm, sklasyfikowanych poza pierwszą dziesiątką, na uwagę zasługują wyniki Lexusa (31,7 tys. aut, +99,0%), Saab"a (70 tys. aut, +18,3%) i Alfa Romeo (112 tys. aut, +10,3%). Dotkliwie spadła natomiast sprzedaż takich marek, jak Smart (-21,2%, 81,7 tys. aut) i Nissan (-18,1%, 249,0 tys. sztuk)
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do