Firma Kulczyk Tradex - generalny importer aut marki Volkswagen - wraz z nowym rokiem modelowym 2007 wprowadza do sprzedaży Volkswagena Polo w wersji GTI.
Kliknij, aby powiększyćOd połowy maja w salonach Volkswagena można składać zamówienia na Volkswagena Polo GTI.
Ta najmocniejsza w historii produkcyjna wersja modelu otrzymała silnik benzynowy 1.8 z doładowaniem, który oferowany jest także w innych samochodach niemieckiej marki. Jednostka nowego Polo GTI ma moc 150 KM, a maksymalny moment obrotowy to 220 Nm. Kierowca będzie mógł rozpędzić się "do setki" w czasie 8,2 sekundy,i osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 216 km/h.
Stylizacja nadwozia w wielu miejscach nawiązuje do rozwiązań znanych z Golfa GTI. Uwagę zwracają m.in. specjalnie zaprojektowane sportowe felgi aluminiowe 16", tylny spojler, podwójna końcówka układu wydechowego, a także logo GTI umieszczone na wlocie powietrza z kratką w kształcie plastra miodu.
Kliknij, aby powiększyćWnętrze nowego Polo jest klasycznym wnętrzem samochodu GTI. Sportowe fotele z regulacją wysokości pokryte są typowym dla tych modeli materiałem w kratkę (Interlagos), sportowa skórzana kierownica obszyta jest czerwoną nicią, podobnie zresztą jak trójpunktowe pasy bezpieczeństwa. Kolejne sportowe elementy to na przykład specjalne osłony aluminiowe w konsoli środkowej oraz na bocznych otworach nawiewu - przyjemne dla oka i miłe w dotyku. Gałka i mieszek dźwigni zmiany biegów (także z czerwonymi szwami krzyżykowymi) oraz dźwignia hamulca ręcznego wykonane są ze skóry. Osoby zwracające uwagę na detale z pewnością zauważą także wyciśnięty w metalu schemat układu biegów na gałce zmiany biegów, aluminiowe nakładki na pedałach oraz napisy GTI na listwach progowych.
Oprócz elementów podkreślających sportowy charakter tego auta w wyposażeniu standardowym znajdziemy również szereg systemó poprawiających bezpieczeństwo min. ABS, MSR, ASR i ESP, cztery poduszki powietrzne, tarczowe hamulce zarówno z przodu jak i z tyłu, reflektory przeciwmgielne, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka czy system kontroli ciśnienia w oponach.
Komentarze opinie