Reklama

Volkswagen otwiera listę najpopularniejszych marek w Europie

19/01/2006 08:22
Jak wynika z raportu stowarzyszenia branży motoryzacyjnej ACEA, zdecydowanym liderem na rynkach europejskich został w ubiegłym roku Volkswagen. Sprzedaż 1 544 540 aut (+3,2%) zapewniła niemieckiemu producentowi 10,1% udziału w rynku (rok wcześniej było to 9,8%). Na drugiej pozycji zakończył 2005 rok Renault z wynikiem 1 464 424 sprzedanych aut. 6,6-procentowy spadek w stosunku do poprzedniego roku spowodował zmniejszenie udziału w rynku o 0,6%, do 9,6%. Dalsze lokaty zajmują kolejno Opel (1 366 412 aut, spadek o 1,2%, udział w rynku 9,0%), Ford (1 256 890 aut, spadek o 3,5%, udział 8,3%), Peugeot (1 129 897 aut, spadek o 6,0%, 7,4% rynku) i Citroen (931 545 aut, wzrost o 1,3%, 6,1% rynku).

Największą dynamiką wzrostu sprzedaży wykazały się Kia (242 063 sztuki, +39,1%, 1,6% rynku) i Suzuki (234 481 aut, +14,7%, 1,5% rynku); spośród marek europejskich - BMW (650 428 aut, +11,0%, 4,3% rynku).

W zestawieniu grudniowych wyników również najlepszy okazał się Volkswagen (127 908 aut, +10,0%, 11,9% rynku), a drugie miejsce zajął Opel (99 239 aut, -3,4%, 9,3% rynku). Dopiero trzecia lokata należy do Renault (98 853 auta, -9,2%, 9,2% rynku). Rekordowy w skali rynku wzrost sprzedaży miesięcznej wykazały samochody Suzuki (+30,6%, 19 210 szt.); mniejsze - Honda (+17,9%), Land Rover (+15,7%), Toyota z Lexusem (+15,6%) i Saab (+14,1%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do