Reklama

Volkswagen niezmiennie najpopularniejszą marką w Europie

17/09/2007 21:35
Mimo spadku sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku, Volkswagen jest jedyną marką na europejskich rynkach, której udział stanowi wciąż ponad 10%.
Od początku roku na zakup samochodów Volkswagena zdecydowało się w Europie prawie 1 100 tysiąca klientów. To o 2,7% mniej niż przed rokiem, ale mimo to udział niemieckiego producenta w rynku wynosi 10,2%. Drugi w rankingu Opel opanował 8,5% rynku, sprzedając w ciągu ośmiu miesięcy niespełna 917 tysięcy aut, o 0,9% więcej niż rok wcześniej. O 1,3% wzrosła sprzedaż samochodów Forda. Wyniosła na koniec sierpnia prawie 880 tysięcy sztuk, co stanowi 8,1% rynku.

Na czwartej pozycji uplasowało się Renault. Zakupu francuskich aut dokonały dotychczas prawie 822 tysiące osób, o 10,2% mniej niż w poprzednim roku. Tak dotkliwy spadek spowodował osłabienie pozycji marki na rynku o 0,9 pproc., do 7,6%. Należy jednak podkreślić, że Renault odnotowuje z miesiąca na miesiąc łagodniejszy spadek sprzedaży, a wprowadzenie do salonów nowej Laguny powinno pomóc marce przełamać dotychczasową, złą passę.

Dalsze lokaty zajmują kolejno Peugeot (766 tys. aut, wzrost o 0,5%), Fiat (671 tys. aut, wzrost o 8,8%) i Citroen (654 tys. aut, wzrost o 2,3%). O ile marki PSA zachowały udziały w rynku na poziomie sprzed roku (odpowiednio 7,1% i 6,0%), Fiat zwiększył swoje z 5,8 do 6,2%. Systematycznie rośnie sprzedaż samochodów Toyoty. Tegoroczny wynik w wysokości 621 tys. sztuk jest o 5,3% większy niż przed rokiem i zapewnia japońskiej marce 5,7% udziału w europojskiim rynku. Dziewiąte miejsce należy do Mercedesa, który sprzedał od początku roku ponad 488 tys. swoich aut, o 0,1% więcej niż rok wcześniej. Pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka Audi z wynikiem sprzedaży prawie 452,9 tys. aut (wzrost o 5,1%). Minimalnie mniejszy wynik osiągnął kolejny niemiecki producent - BMW (452,4 tys. aut, wzrost o 2,5%). Obie marki stanowią po 4,2% rynku.

Największe wskaźniki wzrostu sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem wykazują Dacia (114,5 tys. aut, +20,9%), MINI (91,9 tys. aut, +18,8%) i Honda (211,9 tys. aut, +15,4%).

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do