Reklama

Volkswagen najpopularniejszą marką w Europie

16/10/2005 12:01
Z najnowszego raportu opublikowanego przez stowarzyszenie ACEA wynika, że w pierwszych trzech kwartałach tego roku sprzedano w Europie 11 808 465 nowych samochodów osobowych, czyli o 0,1% mniej niż rok wcześniej (po sierpniu było -0,5%). W wrześniu sprzedaż wyniosła 1 439 004 auta, o 1,9% więcej niż w analogicznym okresie 2004 roku.

Najpopularniejszą marką w Europie Zachodniej został Volkswagen, który zanotował sprzedaż na poziomie 1 151 856 aut, o 2,3% większą niż rok wcześniej (we wrześniu 145 959 aut, +11,1%). W ciągu roku udział tej firmy w rynku zwiększył się z 9,5 do 9,8%.

Na drugą pozycję w grupie najczęściej wybieranych marek spadło Renault, którego sumaryczny wynik sprzedaży wyniósł na koniec września 1 144 331 aut (-4,4%). W dziewiątym miesiącu nabywców znalazły 125 073 samochody tej marki (-7,6%), co spowodowało spadek udziału w rynku z 10,1 do 9,7%.

Na trzecim miejscu w zestawieniu jest Opel. Wrześniowa sprzedaż w wysokości 133 714 aut, o 1,9% większa niż przed rokiem, przyczyniła się do zachowania udziału w rynku na poziomie sprzed roku - 9,1%. Łącznie w ciągu dziewięciu miesięcy Opel sprzedał 1 069 751 aut (-0,5%).

Czwartą pozycję zajmuje Ford, który od początku roku sprzedał 998 436 aut, o 3,5% mniej niż przed rokiem. Wrzesień okazał się słabszym miesiącem także dla tej firmy - wynik 123 518 sprzedanych aut oznacza spadek o 5,5%. Zmniejszył sie również udział tej marki w rynku z 8,8, do 8,5%.

Na piątym i szóstym miejscu - po raz kolejny - uplasowali się obaj przedstawiciele francuskiego koncernu PSA - Peugeot i Citroen. Pierwszy sprzedał 887 655 aut (-5,4%), natomiast drugi - 728 264 auta (+0,6%), przy udziale w rynku, odpowiednio: 7,5 i 6,2%. We wrześniu sprzedaż Peugeota wyniosła 102 663 sztuki (-2,8%), podczas gdy na zakup Citroena zdecydowało się w tym czasie 77 735 klientów (wzrost o 9,3%).

Na siódmej lokacie znalazła się Toyota (z Lexusem), która w dziewiatym miesiącu sprzedała o 3,2% więcej samochodów niż przed rokiem (74 237 sztuk). Sumaryczny wynik wyniósł 632 761 sztuk, czyli o 2,5% więcej w porównaniu do 2004 roku. Na przestrzeni 12-tu miesięcy udział japońskiej marki w rynku zwiększył się z 5,2 do 5,4%.

Ósmą pozycję zajął Fiat. Włoska marka notuje wysokie spadki sprzedaży: we wrześniu - o 13,2% (62 381 sztuk), a łącznie - o 17,6% (558 439 sztuk). Gorsze rezultaty znalazły swoje odbicie w zmniejszeniu udziału w rynku, który spadł w ciągu roku o jeden procent, z 5,7 do 4,7%.

Na dziewiątym miejscu jest Mercedes, który wykazał wzrost sprzedaży miesięcznej we wrześniu o 10,3% (70 640 aut). Łączna sprzedaż samochodów niemieckiej marki wyniosła od początku roku 525 592 sztuki i jest o 0,9% mniejsza niż w 2004 roku. Udział Mercedesa w rynku pozostał na niezmienionym poziomie i wynosi 4,5%.

Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka BMW. Firma z Bawarii odnotowała miesięczny wzrost o 9,3% (67 824 auta). Sumaryczny wzrost o 15,7% (496 326 sztuk) jest najwyższy w prezentowanym rankingu. Bardzo dobre rezultaty pozwoliły BMW na zwiększenie udziału w rynku z 3,6 do 4,2%.

Kolejny raz największą dynamiką wzrostu wyróżniła się koreańska Kia (+56,3%, 184 796 aut), natomiast Hyundai zanotował skok sprzedaży o 4,7% (247 585 aut). Łącznie obie marki po trzech kwartałach 2005 roku posiadają 3,7% udziału w rynku, podczas gdy rok wcześniej było to 3%. Natomiast japońscy producenci zwiększyli udział w rynku europejskim o 0,7% (z 13,1 do 13,8%). W okresie dziewięciu miesięcy łączna sprzedaż samochodów z japońskim rodowodem wyniosła 1 608 376 sztuk (+3,2%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do