Po 18 miesiącach od wystawienia w Genewie "Conceptu C", Volkswagen zaprezentował we Frankurcie produkcyjną wersję tego modelu o nazwie EOS. Pokazany model jest pierwszym czteromiejscowym pojazdem typu cabrio-coupe, w którym zastosowano nowatorską budową dachu, składającą się aż z pięciu odrębnych części. Przesuwane szklane okno dachowe, które znalazło się w konstrukcji, jest zupełną nowością w tej klasie aut. Wymiary pojazdu - długość 4,41 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,44 m - plasują go pomiędzy kompaktowym Golfem i Passatem, dając tym samym początek nowej klasie. Bagażnik przy rozłożonym dachu może pomieścić 380 litrów, natomiast po jego schowaniu wielkość ta zmniejsza się do 205 litrów.
W ofercie silnikowej znajdą się cztery jednostki benzynowe (1.6 FSI, 115 KM; 2.0 FSI, 150 KM; 2.0 T-FSI, 200 KM i 3.2 V6 250 KM) oraz 2-litrowy diesel o mocy 140 KM. Pojazd będzie wyposażony w cztery poduszki powietrzne, przy czym te boczne ochraniają zarówno tułów, jak i głowy pasażerów przednich foteli. W opcji znajdą się m.in. reflektory Bi-ksenonowe. Głównym konkurentem modelu będzie najprawdopodobniej Opel Astra Twin Top, który również ma swoją premierę na IAA 2005.
Eos trafi do sprzedaży w Europie na wiosnę przyszłego roku, a cena bazowego modelu szacowana jest na 25 950 euro. Szef Volkswagena, Wolfgang Bernhard, zapowiedział, że w ciągu pięciu lat jego firma wypuści na rynek 10 nowych modeli.
Komentarze opinie