Najwyższy czas by od słów i konferencji przejść do czynów - czyli uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego z Berlina przez Kostrzyn, Gorzów, Krzyż do Piły lub do Poznania - tak w największym skrócie można podsumować dzisiejszą konferencję prasową członków Zachodniego Ośrodka Polityki Regionalnej zorganizowaną na dworcu kolejowym w Gorzowie. Michał Obiegło prezes ZOPR przedstawił dziennikarzom list otwarty skierowany na adres Urzędów Marszałkowskich w Zielonej Górze i Poznaniu, Związku Transportowego Berlin-Brandenburgia (VBB), ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, oraz na adres Przewozów Regionalnych w Polsce i niemieckiego Niederbarnimer Eisenbahn.
W liście otwartym ZOPR stwierdza, że - pod koniec bieżącego roku znikną ostatnie bariery natury technicznej i logistycznej uniemożliwiające funkcjonowanie transgranicznych połączeń z Berlina przez: Kostrzyn, Gorzów, Krzyż do Poznania bądź do Piły. Urząd Marszałkowski woj. lubuskiego oraz Niederbarnimer Eisenbahn będą w posiadaniu taboru uprawnionego do kursowania po polskich i niemieckich torach, ponadto niemiecki przewoźnik DB Regio wystąpił z inicjatywą udostępnienia swojego taboru z homologacją na Polskę i Niemcy. W związku z powyższym - stwierdza w swoim liście otwartym prezes ZOPR Michał Obiegło - jedyną kwestią do ustalenia pozostaje partycypacja w kosztach finansowania przedmiotowych połączeń.
mikol Przez Gorzów, Krzyż do Poznania ... Nie wie lewica, co robi prawica? Niedługo na co najmniej rok wiadukt wzdłuż Warty będzie nieprzejezdny z powodu dużego remontu. Komunikacja zastępcza?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
mikol Przez Gorzów, Krzyż do Poznania ... Nie wie lewica, co robi prawica? Niedługo na co najmniej rok wiadukt wzdłuż Warty będzie nieprzejezdny z powodu dużego remontu. Komunikacja zastępcza?