Umiarkowanym sukcesem zakończyły się testy zderzeniowe z udziałem Dodge Caliber, przeprowadzone w USA przez Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS). Specjaliści podkreślają fakt, że samochód wypadł w badaniach dużo lepiej niż jego poprzednik - Neon.Wyposażony standardowo w kurtyny powietrzne Caliber 2007 uzyskał w czterostopniowej skali najwyższą notę ?G? podczas zderzenia czołowego (oceny od najlepszej do najgorzej są oznaczone kolejno symbolami G, A, M oraz P). Tymczasem w zakresie bezpieczeństwa oferowanego pasażerom podczas zderzenia bocznego i tylnego symulacja wykazała pewne słabości konstrukcyjne samochodu, w wyniku czego Caliber dwukrotnie uzyskał mało zadowalającą notę ?M?.Jeszcze w roku modelowym 2007 w wyposażeniu opcjonalnym Dodge Caliber znajdą się boczne poduszki, chroniące przed urazami tułów pasażera siedzącego z przodu, a to zdaniem specjalistów z IIHS wpłynie na poprawę poziomu bezpieczeństwa oferowanego w samochodzi
Komentarze opinie