Firma Porsche poinformowała o udanym rozpoczęciu w Lipsku seryjnej produkcji modelu Cayenne drugiej generacji. W ciągu niecałych czterech lat poprzednie Cayenne opuściło linię montażową w ilości 150 371 egzemplarzy.Podobnie jak w przypadku modelu wcześniejszej generacji, karoseria Cayenne będzie pochodzić z zakładów Volkswagena niedaleko Bratysławy, natomiast większość silników dostarczy główna fabryka Porsche w Zuffenhausen. Montaż oraz proces kontroli jakości odbywa się w Lipsku.Już na koniec lutego poziom produkcji Cayenne powróci do wcześniejszego poziomu 180 samochodów dziennie. W nowych modelach Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo montowane będą nowe, mocniejsze silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wtrysk ten nazywa się w Porsche Direct Fuel Injection (DFI) i zmniejsza zużycie paliwa o ponad osiem procent przy poszczególnych modelach (wg NEFZ - nowy europejski cykl jazdy). W trakcie rzeczywistej eksploatacji możliwe są oszczędności nawet do 15%. 24 lutego nowy Cayenne pojawi się u dealerów Porsche. Wszystkie modele Cayenne wyposażone są seryjnie w Porsche Stability Management (PSM) ze wspomaganiem układu hamulcowego, udoskonalonym systemem stabilizacji zestawu samochód - przyczepa oraz z terenowym ABS. Funkcje te zapewniają szybszą reakcję hamulców, znaczną redukcję narastania drgań, jakie może wystąpić przy samochodach z przyczepą, oraz zoptymalizowane działanie układu hamulcowego na luźnym podłożu. Jeszcze większe bezpieczeństwo aktywne zapewniają reflektory bi-ksenonowe (seryjnie w Cayenne Turbo). Reflektory te, oprócz statycznych świateł oświetlających zakręty posiadają teraz po raz pierwszy także dynamiczne oświetlenie zakrętów, aktywowane przy prędkości trzech kilometrów na godzinę. Dla Cayenne i Cayenne S światła te są dostępne na życzenie
Komentarze opinie