Reklama

Udany rok dla dealerow Grupy PGD

27/01/2005 13:11
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce spadła w minionym roku o ponad 10% w porównaniu z rokiem 2003. Są jednak marki i dealerzy, które oparły się spadkom. Rok 2004 rok był kolejnym udanym dla Grupy PGD. Wszystkie wchodzące w skład Grupy salony zanotowały wzrosty sprzedaży. Największe - bielski Japan Motors, o prawie 15% i warszawski OMC Motors, o ponad 10%. Łącznie z pięciu salonów Grupy w Polsce wyjechały 4 433 nowe samochody, czyli o prawie 9% więcej niż rok wcześniej. Udział Grupy w rynku motoryzacyjnym w Polsce wzrósł zatem z 1,06% w roku 2003 do 1,39% w 2004. Udział Grupy PGD w sprzedaży Forda w Polsce wyniósł 12,6%, w sprzedaży Nissana - 3,5 %, a w sprzedaży Suzuki - 9%. Szczególnie ten ostatni wynik i pierwsze miejsce w sprzedaży w sieci Suzuki Motor Poland jest godny odnotowania, zważywszy, że salon Japan Motors działa na płytkim rynku lokalnym i samochody Suzuki sprzedaje zaledwie od listopada 2003.

Grupa zanotowała znaczący wzrost w sprzedaży samochodów dostawczych. Wyniósł on aż 43%, co należy uznać za duży sukces, przy braku w ofercie Forda małego samochodu dostawczego. Na taki wynik wpływ miało niewątpliwie funkcjonowanie Centrum Pojazdów Dostawczych w dwóch dealerstwach - warszawskim OMC Motors i krakowskim Partnerze.

"Wydaje się, że spadek sprzedaży w drugim półroczu wynikał bardziej z przyspieszenia decyzji zakupowych (zarówno tych z wiosny, jak i nawet z końca 2003 roku), spowodowanego zmianą przepisów homologacyjnych i VAT oraz obawami przed wzrostem cen, niż ze wzmożonego importu aut używanych - uważa Adam Pietkiewicz, Prezes Grupy PGD - Potwierdzeniem mogą tu być nasze statystyki, według których w trzecim i czwartym kwartale wzrósł udział w sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych. Ponadto obniżka sprzedaży w znacznie większym stopniu dotyczyła modeli, które cieszyły się dużym powodzeniem jako samochody osobowe z homologacją ciężarówki, a po wprowadzeniu wzoru Lisaka przestały spełniać warunki homologacji".

W ślad za wzrostem sprzedaży nowych samochodów w Grupie PGD poszła też sprzedaż samochodów używanych (mimo zalewu rynku przez samochody importowane prywatnie). Grupa sprzedała 1 185 aut używanych, tj. o 11,7% więcej niż przed rokiem. Według Adama Pietkiewicza większość sprowadzanych samochodów to z punktu widzenia dealerów auta "leciwe", można zatem przyjąć, że w większym stopniu zagrażają one bezpieczeństwu na drogach niż rynkowi nowych samochodów. "Jestem jednak daleki od stwierdzenia, że zalew aut importowanych nie wpłynął na deregulację rynku. Jeżeli posiadacz trzyletniego samochodu planujący jego wymianę, nie może - z powodu drastycznego spadku cen aut używanych - uzyskać za niego kwoty, na którą liczył jeszcze kilka miesięcy wcześniej, zapewne odłoży decyzję o zakupie o czas potrzebny do zgromadzenia odpowiednich środków".
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do