Wolfgang Rohroff, dyrektor zajmujący się dostawami do fabryki Volkwagena na Słowacji, powiedział, że firma nie wykorzystuje w pełni możliwości, jakie daje prowadzenie działalności w kraju oferującym niskie koszty pracy, ponieważ główni międzynarodowi dostawcy oferują komponenty lokalnej produkcji po takich samych cenach, jakie obowiązują w Europie Zachodniej. Wyjściem z sytuacji byłoby zachęcenie większej liczby mniejszych kooperantów, aby ci przenieśli działalność na Słowację. Problemem jest również brak, w odległości 200-400 km od zakładów VW w Bratysławie, dostawców produkujących określone elementy plastikowe i elektroniczne, a także firm zajmujących się obróbką powierzchni części stalowych. To sprawia, że VW musi korzystać z usług swoich kooperantów w Niemczech, Hiszpanii, czy Skandynawii.
Zakłady VW w Bratysławie wytwarzają obecnie egzemplarze modeli Touareg i Polo, a także surowe konstrukcje nadwozi do Porsche Cayenne. Jeszcze w tym roku fabryka rozpocznie produkcję Audi Q7, który ma wiele wspólnych elementów konstrukcyjnych z Touaregiem i Cayenne.
Komentarze opinie