Reklama

Toyota pragnie wyższej jakości w Europie

12/12/2005 19:07
Toyota Motor Europe ponownie kładzie nacisk na jakość na liniach montażowych, aby zmniejszyć liczbę napraw i inspekcji poprodukcyjnych. W przyszłym roku w Wielkiej Brytanii zostanie otwarte tzw. Centrum Globalnej Produkcji mające za zadanie szkolić europejskich pracowników w lepszej budowie samochodów. Pierwsze takie centrum powstało w Japonii w 2003 roku. Trzecie zostanie otwarte w przyszłym roku w USA. "Klient powinien być chroniony od wszelkich niedogodności" - powiedział Shinichi Sasaki dyrektor generalny Toyota Motor Europe. Sasaki, odpowiedzialny za jakość w TME, części Toyota Motor Corp. przyznał że gwałtowny rozwój firmy oraz szybki proces rekrutacji w Japonii i na świecie mógł zaszkodzić "kulturze wysokiej jakości".

W październiku, Toyota wezwała na świecie do serwisów 1,4 miliona samochodów w celu usunięcia usterki włącznika przednich świateł. Sasaki uważa, że ta akcja serwisowa nie koniecznie musi oznaczać pogorszenie jakości: "Wolimy zapobiegać, niż później reagować na możliwe problemy naszych klientów". Twierdzi również, że jakość powinna być wbudowana w proces, a nie poddawana inspekcji. Tu z pomocą mają przychodzić Centra Globalnej Produkcji, które będą szkolić mniej wykwalifikowanych pracowników oraz wdrażać "kulturę wysokiej jakości" do nowych zakładów produkcyjnych.

Tak jak inni producenci samochodów, Toyota zwiększyła udział wspólnych komponentów między różnymi modelami. Takie działanie oprócz obniżenia kosztów produkcji ma istotną zaletę jakościową - zmniejsza ryzyko wystąpienia usterek.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do