Europejska sprzedaż Toyoty Motor Corp., w tym również marki Lexus, zwiększyła się w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku o 4%, do 650 456 egzemplarzy. Jak powiedział Takis Athanasopoulos, pełniący funkcję wiceprezesa Toyoty Motor Europe, grupa otrzymuje wcześniejszą prognozę, która zakłada w bieżącym roku kalendarzowym sprzedaż na Starym Kontynencie około 980 tys. samochodów, wobec 916 tys. w roku 2004.
Przedstawiciel Toyoty wskazał przede wszystkim na 14-proc. wzrost popytu na model Corolla, 65-proc. poprawę w przypadku Corolli Verso, a także 146-proc. skok popularności hybrydowego modelu Prius, który znalazł prawie 12 tys. nabywców. Prognoza całoroczna to sprzedaż w Europie 20 tys. egzemplarzy Priusa - w 2004 r. było to 8,2 tys.
Komentarze opinie