Kwietniowe wyniki sprzedaży aut osobowych w Polsce potwierdzają świetną kondycję i wysokie aspiracje Toyoty. Japoński koncern pozostawał liderem przez pierwsze trzy miesiące tego roku. Najnowsze dane pozwalają liczyć na utrzymanie tej świetnej pozycji także w kwietniu.
Toyota wkroczyła w rok 2006 jako lider polskiego rynku motoryzacyjnego (13,7% udziału w rynku w styczniu 2006), wyprzedzając tym samym swojego głównego konkurenta - Skodę. Luty, pomimo ogólnej słabej koniunktury, również zdominowała Toyota (11,9% udziału w rynku). Marcowe wyniki potwierdziły wzrostową tendencję firmy (14,3% udziału w rynku). W efekcie pierwszy kwartał Toyota zamknęła na pierwszym miejscu wśród producentów motoryzacyjnych, pozostawiając za sobą Skodę, Opla oraz Fiata.
Główną siłą napędową sprzedaży Toyoty w segmencie aut osobowych jest najnowsza wersja Toyoty Yaris. Do końca kwietnia sprzedano łącznie 3 152 sztuki tego modelu (z tego w samym kwietniu - 935 sztuk). Nowy Yaris udanie połączył tradycje i doświadczenie swojego poprzednika z nowoczesnością linii i wysokimi standardami komfortu oraz bezpieczeństwa.
Pomimo wieloletniej produkcji niezmiennie wysokim zainteresowaniem cieszą się gama Corolli (789 sztuk sprzedanych w kwietniu) oraz rodzinny Avensis (395 aut sprzedanych w kwietniu). Nową jakość w segmencie SUV wyznacza trzecia generacja kultowego już modelu RAV4 (kwiecień - 241 sztuk), który wszedł do sprzedaży na początku lutego.
Tak doskonałe wyniki sprzedaży Toyoty to efekt nie tylko doskonałej jakości oferowanych produktów, ale także ugruntowanej bezawaryjności i wysokiego standardu obsługi klienta w stacjach dealerskich.
Jednak podstawowym celem Toyoty nie jest przewodzenie rankingom. Dlatego firma przede wszystkim stara się sprostać oczekiwaniom klientów. To przecież ich zaufanie pozwoliło koncernowi osiągnąć tak wspaniałe rezultaty. Dlatego wszystkich pracowników Toyoty czeka jeszcze wiele ciężkiej pracy, by nie stracić, wystawionego im przez zwolenników marki, mandatu zaufania.
Jacek Pawlak, Dyrektor Generalny Toyota Motor Poland, podsumowuje aktualną pozycję koncernu w następujących słowach: Bycie liderem zobowiązuje. Działając według zasady Toyoty Never be satysfied, nie osiadamy na laurach, wciąż będziemy rozwijać sieć dealerską, jak i wzmacniać nasze relacje z klientami. Trzeba także pamiętać, że obecny poziom rynku nie jest satysfakcjonujący. W związku z tym wyniki byłyby bardziej miarodajne, gdyby ta sytuacja uległa normalizacji.
Komentarze opinie