W ramach przeglądu europejskiej gamy modeli w przyszłym roku Toyota zrezygnuje ze sprzedaży sportowego modelu Celica oraz MR2 i minivanu Previa. Są to wszystko importowane auta niszowe, które stanowią zaledwie 1,6% ubiegłorocznej sprzedaży Toyoty w Europie (916 tys. sztuk). Posunięcie to pozwoli na zredukowanie gamy Toyoty i firma będzie dzięki temu sprzedawać więcej aut produkowanych w Europie. Toyota (łącznie z Lexusem) planuje sprzedaż 1,2 mln aut rocznie w Europie do 2010, z czego 70% będzie produkowana na Starym Kontynencie.
Co więcej, pomoże to Toyocie zredukować emisję CO2 do 140 g/km do 2009 roku, co stanowi dobrowolne zobowiązanie podjęte przez firmę. Konwencjonalne samochody sportowe mogłyby zostać zastąpione w Europie niezwykle wydajnymi hybrydami, tj. Lexus RX400h. W przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, nowa generacja Land Cruisera, która ma się pojawić w 2006 roku, będzie nadal sprzedawana pod marką Toyota, a nie jako Lexus.
Komentarze opinie