Reklama

Toyota Aygo w Genewie

02/03/2005 18:00
Produkowana w Czechach Toyota Aygo ma swoją światową premierę podczas rozpoczętych wczoraj targów motoryzacyjnych w Genewie. Auto ma zaledwie 3405 mm długości, 1615 mm szerokości oraz 1465 mm wysokości - jest najmniejszym modelem Toyoty oferowanym w Europie. Konsola środkowa Aygo utrzymana jest w dwutonowej kolorystyce, dzięki czemu odnosi się wrażenie większej przestrzeni. Zastosowano cylindryczne nawiewy oraz proste, nowoczesne wyświetlacze ciekłokrystaliczne. W samochodzie znajduje się wiele schowków, włączając w to 4 schowki w drzwiach, 8 wysuwanych tacek, 3 uchwyty na kubki, kieszonkę na monety oraz duże lusterka w osłonach przeciwsłonecznych.

Kupując Aygo będzie można wybrać pomiędzy wersją klasyczną i ulepszoną wersją Aygo+. Oba modele posiadają bogate wyposażenie standardowe. Dostępny jest szeroki wybór opcji dodatkowych, takich jak klimatyzacja, pakiety bezpieczeństwa, system audio z dwoma głośnikami oraz odtwarzaczem CD. Otwieranie bez użycia kluczyka, elektrycznie sterowane szyby oraz centralny zamek są wyposażeniem standardowym wersji Aygo+. W ofercie występują trzy kolory: Ice Blue, Anthracite Grey, a także Fire Red.

Nowa benzynowa, jednolitrowa, trzycylindrowa jednostka napędowa w technologii VVT-i osiąga moc 68 KM przy 6000 obrotów na minutę oraz maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obrotach na minutę. Zużycie paliwa wynosi 4,6 l/100km, a emisja dwutlenku węgla to 109 g/km. Rewolucyjny system montażu silnika służy znacznemu zmniejszeniu poziomu hałasu oraz wibracji w aucie. Zamiast tradycyjnego trójczłonowego montażu w Aygo zastosowano zaczepy po obu stronach silnika, w miejscu trzeciego punktu mocowania zastosowano specjalny element skrętny, redukujący drgania silnika podczas pracy na biegu jałowym oraz w trakcie przyspieszania.

Alternatywą dla jednostki benzynowej będzie, od początku 2006 r., silnik diesla dostarczany przez koncern PSA. Jednostka ta zbudowana będzie na bazie dotychczasowego silnika 1.4 o mocy 70 KM, które aktualnie stosowany jest w samochodach koncernu PSA. W Aygo silnik ten będzie miał obniżoną moc do 54 KM, co zwiększy jego trwałość oraz pozwoli uzyskać normę emisji spalin Euro IV.

Manualna skrzynia biegów typu MMT, sterowana elektrycznie, będzie szeroko stosowana w modelach Aygo. Skrzynia ta, w połączeniu z automatycznym sprzęgłem, pozwala wybrać tryb pracy automatyczny lub manualny. Ta opcja jest tańszą alternatywą dla tradycyjnych skrzyń automatycznych, ułatwiającą prowadzenie samochodu w ruchu miejskim.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do