Rok 2004 był bardzo dobry dla firmy Subaru Import Polska - oficjalnego przedstawiciela Subaru w Polsce. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku sprzedano 463 samochody - o 205 sztuk więcej niż w roku 2003. Oznacza to przyrost sprzedaży o 80%, co wobec ogólnie negatywnego trendu rynkowego należy uznać za szczególny sukces. Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się nowe modele Forester (188 szt.) oraz Legacy (121 sztuk). Według firmy Samar, udział marki Subaru w polskim rynku motoryzacyjnym w 2004 r. kształtował się na poziomie ok. 0,15%. Subaru obok Audi i BMW jest jedną z trzech takich marek na rynku, które niezależnie od koniunktury zdołały w ciągu ostatnich 5 lat osiągnąć stały, konsekwentny wzrost sprzedaży. Również w roku 2005 przewidywane jest utrzymanie tego pozytywnego trendu.
Witold Rogaliki, dyrektor Subaru Import Polska, powiedział: "Bardzo nas cieszy taki wynik. Marka Subaru jest postrzegana w Polsce jako reprezentant pojazdów luksusowych ze sportową duszą, a w tym segmencie nie jest łatwo osiągnąć jakieś oszałamiające wyniki sprzedaży. Notowany rokrocznie wzrost sprzedaży samochodów Subaru jest w dużej mierze efektem coraz większej świadomości zalet naszych modeli. Stały napęd na wszystkie koła, silniki typu "bokser", wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego, niezawodność i wielka przyjemność z jazdy - to cechy wyróżniające Subaru na tle innych producentów. Z pewnością w budowaniu wizerunku pomagają sukcesy Subaru w rajdach samochodowych. Impreza stała się w Polsce autem wręcz kultowym. Ale hitem sprzedaży jest Forester - dynamiczny, bezpieczny z doskonałym układem jezdnym i zawieszeniem, które idealnie radzi sobie na polskich drogach. Cieszy nas to o tyle, że nie prowadziliśmy do tej pory żadnych intensywnych kampanii reklamowych. Po prostu to sami klienci opowiadają o zaletach posiadanych aut swoim przyjaciołom, znajomym. Wśród nabywców Subaru są aktorzy, piosenkarze, prawnicy, lekarze, właściciele firm, kadra menedżerska, ogólnie mówiąc - ludzie sukcesu, dla których samochód powinien posiadać ponadprzeciętne możliwości."
Komentarze opinie