Fiat Group oraz Tata Motors Ltd. ogłosiły 13 stycznia, że podpisały porozumienie o współpracy dotyczące udostępnienia sieci dealerskiej i sprzedaży samochodów marki Fiat przez wyselekcjonowane punkty sprzedaży Tata na terenie Indii. Tata Motors będzie zarządzać marketingiem i dystrybucją samochodów marki Fiat.
W wyniku porozumienia od marca w sieci dealerskiej Tata dostępne będą - obok gamy produktów Tata - wyselekcjonowane samochody marki Fiat wraz z obsługą i sprzedażą części zamiennych. Dealerzy oznaczą swoje punkty sprzedaży nowym logo - Fiat, które zostanie wyeksponowane obok logo Tata.
Zawarte porozumienie jest pierwszym rezultatem wspólnej działalności zapoczątkowanej po podpisaniu listu intencyjnego pomiędzy Fiatem i Tata Motors we wrześniu 2005 r. W miarę pogłębiania analizy wykonalności i specyfiki współpracy podpisywane będą dalsze, konkretne umowy.
Sergio Marchionne, prezes Fiat S.p.A, powiedział: "To porozumienie jest krokiem milowym w kwestii naszej obecności w Indiach. Pozwala nam ono zwiększyć bazę klientów w tym kraju i zapewnić lepszej jakości obsługę naszym aktualnym klientom. Nasz wspólny zespół świetnie się sprawdza i jestem przekonany, że nasza współpraca z Tata będzie się rozwijać w takich obszarach jak opracowywanie produktów, wytwarzanie i sourcing".
Ratan Tata, przewodniczący Tata Group i Tata Motors, stwierdził: "Bardzo mnie cieszy tak szybkie i zdecydowane rozpoczęcie potencjalnie długoterminowej relacji. Wierzymy, że zaowocuje ona niebawem jeszcze bardziej strategicznymi aliansami pomiędzy obydwiema organizacjami i rynkami".
Komentarze opinie