W dniach 22-23 września odbywają się w Kielcach III Międzynarodowe Targi Lokalnego Transportu Zbiorowego TRANSEXPO. Na targach prezentowane są m.in. pojazdy lokalnego transportu zbiorowego, transportu międzymiastowego oraz pojazdy turystyczne, pojazdy specjalistyczne i gospodarcze, części i wyposażenie autobusów, części i wyposażenie pojazdów trakcji elektrycznej, wyposażenie obiektów zaplecza technicznego, paliwa, środki smarne, płyny eksploatacyjne, infrastruktura torów, sieci i podstacji trakcyjnych, systemy biletowe, infrastruktura przystankowa, środki ochrony pracy, systemy informatyczne w transporcie, finansowanie inwestycji w transporcie.
Na powierzchni około 4000 m2 swoją ofertę przedstawiło wielu producentów krajowych oraz zagranicznych. Z krajowych firm uwagę zwracają stoiska Solarisa oraz Solbusa, a z zagranicznych - Volvo, Scania, Mercedes, MAN, Setra, Bova, Kapena, Neoplan. Podczas tragów, oprócz spotkań biznesowych, odbywają się również rozmaite prezentacje, seminaria w salach konferencyjnych.
Wczoraj odbyła się prezentacja firmy Solaris. Wywodząca się z Bolechowa firma jest potentatem na rynku krajowym i coraz częściej zdobywa kontrakty na dostawy zagraniczne. Od momentu założenia w 1994 r. przez obecnego właściciela Krzysztofa Olszewskiego, jako Neoplan Polska, firma dynamicznie się rozwija. W obecnym roku planowane jest wyprodukowanie 720 autobusów. Realizowana jest budowa nowej hali fabrycznej, a w przyszłym roku planowany jest giełdowy debiut spółki. Krzysztof Olszewski w 2004 r. wybrany został "Menadżerem Roku 2004", a w bieżącym roku odebrał nagrodę Prezydenta RP dla najlepszego eksportera.
Na targach TRANSEXPO Solaris zaprezentował niskopodłogowe autobusy miejskie Turbino 12 i 18, niskowejściowy autobus Turbino Low Entry oraz turystyczny Vacanza 13.
Firma Volvo zaprezentowała nowy system ograniczający emisję spalin SCR. Pozwala on na spełnienie normy Euro4, zmniejsza koszt zużycia paliwa oraz wydłuża terminy przeglądów silnika. Polega on na dodawaniu do paliwa płynu AdBlue, który w wyniku raeakcji chemicznej powoduje rozpad dwutlenku azotu na azot i wodę, czyli czynniki neutralne dla środowiska. W czasie spotkania dokonano porównania z konkurencyjnym systemem EGR.
Komentarze opinie