Targi w Detroit są miejscem premiery Hyundaia Talusa, kolejnego pojazdu uzupełniającego wolne nisze rynkowe. Talus HCD9 został stworzony w nowym centrum projektowym Hyundaia w Kalifornii. Dzięki tej siedzibie, amerykańscy inżynierowie i projektanci zatrudnieni w Stanach mają większą swobodę w konstruowaniu aut przeznaczonych głównie na ich rynek.
"Misją Talusa jest wykreowanie pojazdu rozbudzającego wewnętrzne pasje wśród tych klientów, którzy nie są w stanie uzasadnić posiadania sportowego auta w swoim garażu. To auto dla ludzi przyzwyczajonych do korzyści oferowanych przez SUVy, ale pragnących także czerpać wielką satysfakcję, jaką dają osiągi i wygląd w aucie sportowym" - tłumaczy Joel Piaskowski, szef nowego centrum projektowego Hyundaia w Kalifornii.
Niektóre elementy stylistyczne zawarte w aucie znalazły już swoje zastosowanie w nowym modelu Santa Fe. Bardzo podobnie prezentuje się przedni grill, reflektory oraz linia nadwozia. Koncept nie posiada środkowego słupka, co ułatwia dostanie się do bogato urządzonego wnętrza. Klamka została umieszczona na słupku B, przez co nie została zakłócona boczna linia nadwozia. Wymiary zewnętrzne auta są następujące: długość - 4 667 mm (o 16 mm więcej od nowego Santa Fe), szerokość 1 932 mm (+32 mm), a wysokość 1 578 mm (aż o 202 mm mniej). Rozstaw osi mierzy 2 800 mm (+100 mm). Co ciekawe pojazd ten przeznaczony jest tylko dla czterech osób, a Santa Fe dla siedmiu. Imponująco prezentują się 5-cioramienne chromowane felgi o średnicy 22" z oponami o rozmiarach P265/R40-22. Każde z kół posiada niezależne zawieszenie.
Koncepcyjny Talus napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem benzynowym V8 o poj. 4.6 litra (32V) rozwijającym moc 340 KM. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej przekładni typu Shift-by-Wire (jedna dźwigienka na kolumnie kierownicy). Standardowo napędzane są koła tylne, ale możliwe jest też wyposażenie auta w napęd 4WD. Pokazowy samochód został oczywiście bardzo dobrze wyposażony. Wśród ciekawszych elementów należy wymienić 3 ciekłokrystaliczne monitory LCD (10" przodu i dwa 9" w zagłówkach), adaptacyjny tempomat, internet radiowy oraz system night vision. Ciekawostką jest zastosowanie niebieskich diod LED do oświetlenia wnętrza.
Nie ma oficjalnych informacji o wdrożeniu konceptu Talusa HCD9 do produkcji seryjnej.
Komentarze opinie