Jak się nieoficjalnie dowiedziała "Rzeczpospolita", fabryka na Żeraniu przygotowuje się do montażu Chevroletów. Pilotażowe wytwarzanie aut Aveo i Lacetti ma rozpocząć się wiosną, a seryjna produkcja ruszy jeszcze przed końcem roku. Wybrane do produkcji modele mają wiele wspólnych elementów z produkowanym obecnie na Żeraniu Lanosem T-100 oraz nowym Lanosem T-150 wytwarzanym na Ukrainie. Produkcję Lanosa pod nazwą handlową Chevrolet rozpoczęto w ubiegłym roku w zakładach AwtoZAZ, które od pół roku są także właścicielem FSO. To ukraińskie przedsiębiorstwo od grudnia montuje egzemplarze modelu Lanos T-150, które zwolnione są z cła i trafiają z Ukrainy na rynek rosyjski jako Chevrolet Lanos.
Janusz Woźniak, prezes FSO na razie milczy w tej sprawie. "Nie udzielamy żadnych informacji na temat tej sprawy. Gdy przyjdzie czas zorganizujemy spotkanie dla dziennikarzy i wszystko opowiemy" - stwierdza prezes. Rzecznik prasowy General Motors uważa, że uruchomienie produkcji tych aut w Unii Europejskiej wpłynęło by nie tylko na szybszą dostawę, ale przede wszystkim na niższą - o około 10% - cenę tych aut, co odpowiada wartości stawki celnej. "Korea jest jedynym producentem tych aut, a statki z Korei płyną do Polski 6 tygodni" - powiedział w wywiadzie dla Rzeczpospolitej Byszewski.
Komentarze opinie