Reklama

Sytuacja dzieci wielojęzycznych i wielokulturowych

RMG Fm
31/01/2013 15:24
Jak stworzyć najlepsze warunki do nauki dla dzieci należących do mniejszości etnicznych i narodowych, a także dla dzieci cudzoziemców? Na ten temat dyskutują dziś w Gorzowie między innymi dyrektorzy szkół i poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracownicy naukowi i przedstawiciele mniejszości. Przykładem dobrej praktyki w tym zakresie jest szkoła podstawowa numer 4 w Kostrzynie. - Do naszej placówki uczęszcza 17 dzieci pochodzenia bułgarskiego, uczą się dość dobrze i kończą szkołę – mówi dyrektor podstawówki Marzanna Sender.

Istotnym elementem jest dialog między dyrekcją szkoły i nauczycielami a reprezentantami różnych mniejszości – mówi Edward Dębicki.

W lubuskich szkołach uczy się 114 dzieci cudzoziemców. W 2011 roku było ich 63, a w 2006 roku – 58. Najwięcej dzieci jest pochodzenia bułgarskiego – 78. Są także na przykład cudzoziemcy z Ukrainy, Serbii, Chorwacji, Czeczenii i Chin. Dzieci mają dodatkowe lekcje z języka polskiego i zajęcia wyrównawcze.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do