Reklama

System rejestrujący czas połączeń ze służbami w CPR

wojewodalubuski.pl
11/07/2014 15:56
W Centrum Powiadamiania Ratunkowego, działającym przy Wojewodzie Lubuskim powstaje system rejestrujący czas połączeń ze służbami. Celem jest maksymalne skrócenia czasu reakcji dyspozytorów policji, straży i pogotowia ratunkowego na zdarzenie i w efekcie poprawa bezpieczeństwa Lubuszan. Na poziomie ogólnopolskim w MAiC, w uzgodnieniu z MSW wydane zostały ""Wytyczne do obsługi zgłoszeń alarmowych kierowanych do numeru 112 w modelu telefonicznym"".

W Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gorzowie Wlkp. zdarzają się sytuacje, gdy operator numeru 112 ma kłopot z przełączeniem rozmowy do oficera dyżurnego policji. Jest to problem ogólnopolski. Należy pamiętać, że dyspozytorzy policji, straży pożarnej i pogotowia, oprócz odbierania zgłoszeń alarmowych, wykonują też inne zadania. Przede wszystkim dysponują zasoby ratownicze na miejsce zdarzenia.

Wytyczne, procedury, uzgodnienia naprawcze

Mimo że problemy z połączeniem to sytuacje incydentalne, wpływają na sprawność systemu i bezpieczeństwo mieszkańców. W związku z tym, zarówno po stronie Wojewody Lubuskiego, jak i po stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji zostały podjęte procedury usprawniające działanie systemu.

W Lubuskiem powstaje system rejestrujący czas połączeń ze służbami. Celem jest diagnoza problemu i w efekcie poprawa bezpieczeństwa poprzez maksymalne skrócenia czasu reakcji.

Także na poziomie ogólnopolskim priorytetem jest, aby osoba dzwoniąca na numer alarmowy 112 nie oczekiwała zbyt długo na połączenie z operatorem. Dlatego w MAiC, w uzgodnieniu z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych, które nadzoruje Policję i Państwową Straż Pożarną, wydane zostały „Wytyczne do obsługi zgłoszeń alarmowych kierowanych do numeru 112 w modelu telefonicznym”.

Operator 112 dzwoni do skutku

Zgodnie z nimi , jeżeli operator numeru alarmowego w ciągu 60 sekund nie przełączy rozmowy do dyspozytora służby, musi sam zebrać wszystkie informacje o zdarzeniu, poinformować osobę dzwoniącą na 112 o przyjęciu zgłoszenia, rozłączyć się i w następnej kolejności przekazać samodzielnie zebrane pełne informacje o zdarzeniu do służb.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do