Reklama

Święta coraz bardziej komercyjne?

RMG Fm
01/04/2013 12:36
W ostatnich latach obserwujemy coraz większą komercjalizację świąt. Chodzi o to, że wyznawcy katolicyzmu przywiązują coraz mniejszą wagę do sakralnego znaczenia obchodów Świąt Wielkanocnych - uważa antropolog kultury z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Gorzowie, dr Maciej Dudziak.

Większość katolików w Polsce, nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie jest religijne znaczenie drugiego dnia Świąt Wielkanocnych, zwanego Lanym Poniedziałkiem. Skupiamy się natomiast na tradycji polewania się wodą - dodaje Maciej Dudziak.

Zdaniem Macieja Dudziaka Święta Wielkanocne powinny sprzyjać refleksji i duchowemu oczyszczeniu. Niebezpiecznym zjawiskiem jest coraz większe przykładanie wagi do zewnętrznych atrybutów świąt. Pozytywne jest jednak to, że święta jednoczą rodziny - uważa Maciej Dudziak.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do