Na salonie w Paryżu odbędzie się światowa premiera nowej Alfy Romeo 8C Competizione. Samochód trafi do małoseryjnej produkcji w 2007 roku.Trzy lata temu na Targach IAA we Frankfurcie został zaprezentowany samochód koncepcyjny, będący zapowiedzią właśnie tego modelu.Samochód przedstawiany jako ekskluzywne Grand Turismo, zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie egzemplarzy. Competizione wystylizowany przez Alfę Romeo jest wyjątkową mieszanką wartości wyróżniających włoską markę, czyli technologii i emocji. Jego zadaniem jest forsowanie asertywności Alfy Romeo, która chce mieć unikalną pozycję na świecie, jako marka łącząca w sobie porywającą formę i satysfakcję z jazdy.Alfa 8C Competizione powstała przy współpracy z firmą Maseratti, przy pomocy której powstała nowa ośmiocylindrowa jednostka benzynowa o poj. 4,7 litra. Uzyskuje ona moc 450 KM (przy 7 000 obr/min) i 470 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 4 750 obr/min). 80% momentu obrotowego dostępnych jest przy 2 000 obr/min. W silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu, a widlasto umieszczone cylindry ustawione zostały pod kątem 90 stopni. Za przeniesienie napędu na tylną oś odpowiada sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów, pozwalająca na zmianę przełożeń za pomocą manetek umieszczonych za kołem kierownicy. Kierowca ma możliwość ustawienia przekładni w jednym z pięciu trybów: Manual-Normal, Manual-Sport, Automatic-Normal, Automatic-Sport i Ice Modes. Samoblokujący dyferencjał pozwala utrzymać przyczepność podczas przyspieszania oraz stabilność pojazdu podczas nieprzewidzianych wypadków na drodze. O stabilność toru jazdy na zakręcie dba system VDC znany z innych modeli Alfy Romeo. Uwagę zwracają 20 calowe felgi aluminiowe, na których umieszczono niskoprofilowe opony o rozmiarach: przód - 245/35, tył - 285/3
Komentarze opinie