Reklama

Suzuki Swift Sport (wersja europejska) na wystawie w Paryżu

08/10/2006 22:13
Na paryskim Mondial de l?Automobile 2006 marka Suzuki zaprezentowała nową wersję modelu Swift o nazwie Sport.Podczas prac rozwojowych autem celem Suzuki było stworzenie samochodu, który nie tylko sprawi, że sportowa jazda będzie dawała ogromną przyjemność, ale będzie także towarzyszyć temu komfort użytkowania i poczucie dumy swoim posiadaczom. Doświadczenia marki zdobyte w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata JWRC pozwoliły na zaprojektowanie auta, którego parametry techniczne oddają sportowego ducha, pozwalają na dynamiczną, ale bezpieczną jazdę w każdych warunkach drogowych.Jednocześnie Swift Sport posiada nowe, sportowe elementy wzornictwa oraz szereg rozwiązań innowacyjnych służących codziennemu komfortowi i pewności prowadzenia. Model ten jest świetnym wyborem dla osób, które pragną, by poczucie przyjemności znów towarzyszyło im podczas jazdy.Swift Sport wyposażony jest w 16-zaworowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Suzuki M16A VVT, o pojemności 1 586 cm3, o mocy maksymalnej 93 kW przy 6800 o/m oraz maksymalnym momencie obrotowym 148Nm przy 4800 o/m, działający przy stosunkowo wysokim stopniu sprężania 11:1. Silnik ten pozwala modelowi Swift Sport rozwinąć prędkość maksymalną 200 km/h.Układy paliwowy i wydechowy są dostosowane do pracy na wysokich obrotach. Sterowana elektronicznie przepustnica optymalizuje pobór powietrza przez silnik, a aluminiowy kolektor ssący ze specjalnie poszerzonymi kanałami ssącymi oraz polerowanymi powierzchniami wewnętrznymi maksymalizują ilość dostępnego powietrza. Natomiast w układzie wydechowym, wysokowydajny tłumik sportowy sprzyja wysokim osiągom silnika, natomiast dwie rury wydechowe wydają mocny, sportowy dźwięk.Wewnątrz silnika ruchome części są potwierdzeniem zastosowania środków, które poprawiają moc silnika i moment obrotowy: tłoki są wykuwane na gorąco, co daje połączenie dużej wytrzymałości i minimalnych strat związanych z tarciem. Dysze olejowe wkomponowane są w blok cylindrów, usprawniając chłodzenie tłoków. System zmiennych faz rozrządu oraz krzywki ssące z dużym czasem otwarcia i krzywki wydechowe wspomagają maksymalną wydajność silnika, co oznacza, że w całym zakresie obrotów istnieje znaczny moment obrotowy i w związku z tym duże przyspieszenie.Silnik zespolony jest z mechaniczną skrzynią o pięciu przełożeniach. Elementy skrzyni zostały wzmocnione, a sprzęgło jest większe od standardowego (średnica 200 mm - w odróżnieniu od standardowego 190 mm), co pozwala sprostać dużej mocy silnika.Aby parametry podwozia odpowiadały potrzebom europejskich kierowców, Suzuki przeprowadziło testy w zmiennych i trudnych warunkach na torze Nuerburgring oraz drogach w Europie. Wersja Swift Sport oparta jest na tej samej platformie konstrukcyjnej co inne wersje tego modelu.Układ zawieszenia posiada taką samą konstrukcję główną jak w standardowym Swifcie (kolumny McPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu), natomiast skonfigurowany jest specjalnie dla wersji Swift Sport. Przede wszystkim posiada sportowe amortyzatory Monroe o specjalnie tuningowanych charakterystykach tłumienia drgań. Dodatkowo, tuleje i inne elementy zawieszenia zostały wzmocnione i przystosowane do wymogów stabilności prowadzenia. W celu tłumienia skrętów i zgięć, które nadwyrężają niezwykle istotną geometrię zawieszenia, elementy podwozia zostały specjalnie wzmocnione.Wyczucie i reakcja układu kierowniczego mają kluczowe znaczenie dla samochodów o wysokiej mocy z napędem na przednią oś, ponieważ to one decydują o tym, jak dobrze kierowca czuje drogę. Dlatego też Swift Sport posiada sterowane elektronicznie wspomaganie kierownicy, które daje idealną równowagę między ruchem kierownicy a reakcją układu.Standardowo pojazd wyposażono w 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i opony 195/50R16, natomiast istnieje możliwość wyposażenia go w siedemnastocalowe obręcze o niższym profilu i opony 195/45R17, co pozwala na jeszcze lepszą kontrolę i lepsze trzymanie się drogi przy jeździe sportowej. Pewne i zdecydowane hamowanie zapewniają duże przednie i tylne hamulce tarczow
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do