W pierwszej edycji przeprowadzonych we Francji badań zadowolenia klientów JD Power & Associates, modele Toyoty były bezkonkurencyjne w trzech z sześciu kategorii samochodów osobowych. Toyota Yaris Verso zwyciężyła w segmencie samochodów małych, Corolla wygrała w klasie niższej średniej, a Toyota Land Cruiser - w kategorii SUV. BWM zdobyło dwa pierwsze miejsca - Seria 3 w klasie wyższej średniej, a Seria 5 w segmencie wyższym, natomiast Mazda Premacy nie miała sobie równych w kategorii vany/mini vany.
Wyniki ankiety oparto na opiniach zebranych od ponad 16 tys. właścicieli aut we Francji, którzy przyznawali punkty w ocenie za samochód, obsługę dealerską oraz koszty eksploatacji pojazdu. Autorzy badań przygotowali listę, która obejmuje 25 marek i 95 modeli samochodów ocenianych po okresie średnio 2,5 roku użytkowania.
W ogólnym zestawieniu najlepszych marek pod kątem zadowolenia klientów pierwsze miejsce zdobyła Honda (819 punktów na 1000 możliwych). Bardzo dobre noty zdobyła ta marka pod względem jakości/niezawodności samochodów oraz standardów obsługi dealerskiej. Tuż obok uplasowała się marka BMW (816 punktów), której mocną stroną jest przede wszystkim atrakcyjna stylistyka modeli. Powyżej średniej dla całego rynku - tj. 777 punktów - znalazły się również marki Toyota, Mazda, Volvo, Skoda, Ford, Audi, Mercedes-Benz, Peugeot oraz Renault. Na uwagę zasługują wysokie noty Renault i Peugeot przede wszystkim w kategorii kosztów eksploatacji.
Komentarze opinie