Reklama

Sukces Lexusa GS w testach Euro NCAP

30/03/2005 13:07

Š Euro NCAP
Lexus GS wyróżniony został tytułem najbezpieczniejszego samochodu w swojej klasie (w kategorii ochrony dorosłego pasażera), otrzymując pięć gwiazdek w najnowszej serii testów Euro NCAP. Samochód otrzymał maksymalną ilość punktów w kategorii zderzeń bocznych oraz uplasował się na pierwszej pozycji w swojej klasie pod względem zderzeń czołowych, zdobywając 15 punktów na 16 możliwych. Nowy GS otrzymał również największą liczbę punktów w kategorii ochrony pieszych z sumą 18 punktów (dwie gwiazdki) oraz średnią liczbą punktów 41 - cztery gwiazdki w zakresie ochrony dzieci. Takie wyniki zapewniają nowemu Lexusowi GS miano najbezpieczniejszego samochodu w klasie samochodów luksusowych w zakresie ochrony dorosłych pasażerów oraz ochrony pieszych.

O 45% zwiększono zastosowanie wyjątkowo sztywnych materiałów we wszystkich konstrukcjach panelowych nowego Lexusa GS. Dzięki temu auto jest wyjątkowo lekkie, a zarazem bardzo odporne na zderzenia. Wyjątkowa wytrzymałość strefy zgniotu, wzmocnienia zderzaków pochłaniają znaczną część energii w trakcie zderzenia.

Lexus GS wyposażony jest w 10 poduszek powietrznych, dwustopniowy system SRS (Supplemental Restraint System) napełniania przednich poduszek powietrznych, poduszki boczne i kurtyn powietrznych z lewej i prawej strony w przedniej i tylnej części kabiny pasażerskiej. Lexus GS jest pierwszym autem wyposażonym w poduszki chroniące kolana nie tylko kierowcy, ale również i pasażera siedzącego z przodu. Poduszki chroniące kolana otwierają się z dolnej części kolumny kierownicy oraz deski rozdzielczej równocześnie z poduszkami powietrznymi kierowcy oraz pasażera. Ta ilość poduszek minimalizuje ilość obrażeń, jakie można odnieść w obrębie głowy oraz klatki piersiowej podczas zderzenia. Ograniczają również możliwość uszkodzenia miednicy oraz rotację tułowia.

Lexus GS430 wyposażony jest w najnowszej generacji system Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), odpowiedzialny za lepszą trakcję oraz stabilizację auta. W opcji dostępny jest również zaawansowany system Pre-Crash Safety (PCS). System PCS odpowiedzialny jest za zoptymalizowanie pracy pasów bezpieczeństwa oraz hamulców, tak aby zmniejszyć ilość obrażeń, jakie mogą odnieść kierowca oraz pasażerowie. Dodatkowo, system Adaptive Cruise Control (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do prędkości pojazdu poruszającego się przed nim. System Intelligent Adaptive Front Lighting (I-AFS) zwiększa poziom widoczności na zakrętach, zaś system Tyre Pressure Warning (TPWS) wykrywa zmiany ciśnienia w oponach.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do