Modele Kia Sportage i Opirus (Amanti na rynku amerykańskim) okazały się bezkonkurencyjne w swoich klasach w przeprowadzonych w USA przez organizację J.D. Power and Associates badaniach studium APEAL. Ostatnie działania J.D. Power skoncentrowały się na zbadaniu zadowolenia amerykańskich klientów z użytkowania samochodów podczas pierwszych 3 miesięcy ich posiadania. Studium oparło się na komentarzach otrzymanych od ponad 115 tys. nabywców i użytkowników pojazdów fabrycznie nowych. W ogólnym zestawieniu, pod kontem atrakcyjności różnych marek i zadowolenia klientów aż dwa modele Kii zajęły pierwsze miejsca w swoich klasach - Sportage i Opirus.
J.D. Power jest amerykańską organizacją konsumencką, która od wielu lat przeprowadza badania na temat satysfakcji i przywiązania klientów do poszczególnych marek samochodów. Wśród przeprowadzanych przez J.D. Power badań znajduje się tzw. studium APEL, które sprawdza atrakcyjność różnych marek dla ich użytkowników. Na postawie tych badań szacuje się również, z jakim oddźwiękiem spotykają się wprowadzane na rynek nowe lub odświeżone modele. Badanie APEAL przeprowadza się wśród nabywców w trakcie pierwszych trzech miesięcy użytkowania samochodów. Pod uwagę brane są różne czynniki składające się na atrakcyjność pojazdów - m.in. moc silnika, przyspieszenie, skuteczność hamulców, komfort użytkowania, wystrój wnętrza i design nadwozia, funkcjonalność, dźwiękoszczelność czy klimatyzacja.
Studium APEAL jest jednym z trzech badań prowadzonych przez J.D. Power. Pozostałe dwa to Vehicle Dependability Study (VDS), które obejmuje występowanie usterek w 3-letnich samochodach, przede wszystkim w takim zakresie jak układ jezdny, obsługa, hamulce, wyposażenie, silnik, napęd i nadwozie, a także Initial Quality Study (IQS), które bada samochody po 90-dniowym użytkowaniu.
Komentarze opinie