Milionowy samochód wyposażony w filtr cząstek (FAP) opuścił pod koniec stycznia fabrykę PSA Peugeot Citroen. Zaprezentowany po raz pierwszy na świecie w maju roku 2000 w modelu 607, FAP - opatentowany przez grupę PSA Peugeot Citroen - był progresywnie instalowany w gamach obu marek Peugeot i Citroen w samochodach wszystkich segmentów. Obecnie filtr dostępny jest w dziewięciu rodzinach samochodów grupy - Peugeot 206, 307, 407, 607 i 807, jak również w Citroen C4, C5, C8 i Xsara Picasso.
Wzrost w progresywnym rytmie pozwolił na osiągniecie poziomu 500 tys. egzemplarzy w czerwcu roku 2003. Po upływie zaledwie 18 miesięcy osiągnięto liczbę miliona samochodów, co oznacza silne przyspieszenie rozpowszechniania FAP w gamach obu grup.
PSA Peugeot Citroen jest obecnie jedynym konstruktorem samochodów na świecie rozpowszechniającym tę technologię wielkoseryjnie. Silniki HDi wyposażane w FAP okazują się silnikami termicznymi najbardziej czystymi w zakresie redukcji zanieczyszczeń, a także, dzięki technologii wtrysku bezpośredniego common rail, są wzorowymi silnikami w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla (CO2), a więc powstrzymującymi efekt cieplarniany. Rozpowszechnianie filtra FAP w samochodach Peugeot i Citroen będzie kontynuowane w kolejnych latach.
Komentarze opinie