Dealerzy samochodów Subaru są obecnie najbardziej zadowoleni ze swojej współpracy z producentem spośród wszystkich marek na rynku niemieckim - wynika z raportu Markenmonitor 2006, który został przygotowany na zlecenie firmy Eurotax-Schwacke.
Tegoroczny raport wskazuje na lekką poprawę nastrojów dla całej branży. Średnia nota wyrażająca zadowolenie dealerów ze swojej dotychczasowej współpracy z producentami i importerami wyniosła 2,87 pkt, podczas gdy rok wcześniej było to 2,93. Najlepszy jak na razie wynik został zanotowany w roku 2003, czyli 2,81.
Najbardziej zadowoleni są dealerzy Subaru, a w pierwszej trójce znalazło się także BMW oraz Porsche. Ankietowani podkreślali przede wszystkim jakość oferowanych samochodów. Na drugim końcu rankingu znalazły się tymczasem marki Renault, Fiat oraz Nissan.
Tylko pięć firm uzyskało w rankingu notę powyżej 2,5 pkt - są to Subaru (2,32), BMW (2,38), Porsche (2,41), Suzuki (2,47) oraz Toyota (2,5). To właśnie Suzuki zanotowało największy awans w zestawieniu (+0,72 pkt). 15 kolejnych marek uplasowało się w środkowej części rankingu, uzyskując oceny od 2,5 do 2,99 pkt. W tej grupie znalazł się m.in. Opel (2,62), a dalej Hyundai (2,63) i Volvo (2,68). Wynik na granicy noty wskazującej na niezadowolenie (poniżej 3,0) zdobył Ford (2,96) oraz Chevrolet (2,97). W gronie dziesięciu producentów, których dealerzy ocenili negatywnie, znalazł się m.in. Volkswagen (3,09), Renault (3,2), Fiat (3,23) oraz Nissan (3,72).
W celu uzyskania informacji potrzebnych do opracowania powyższego raportu przeprowadzono ponad tysiąc rozmów telefonicznych z dealerami w okresie od końca stycznia do połowy marca bieżącego roku.
Komentarze opinie