Producent samochodów Subaru, Fuji Heavy Industries, planuje instalację silników diesla do swojego flagowego modelu w Europie pod koniec przyszłego roku.
Kliknij, aby powiększyćGłówny dyrektor firmy, Kyoji Takenaka, na spotkaniu z reporterami, które odbyło się 24 marca, powiedział także, że Fuji Heavy zawarło porozumienie z Toyota Motor Corp."s w sprawie zastosowania technologii silników hybrydowych.
"Jako że jesteśmy małą firmą, musieliśmy wybrać pomiędzy silnikiem hybrydowym i dieslem" - dodaje. "Teraz, kiedy mamy już umowę z Toyotą, rozwój i produkcja silników diesla będzie naszym priorytetem."
Ostatnio zastanawiano się, czy - z powodu braku środków - skoncentrować się na technologii hybrydowej czy na silniku diesla. Silnik będzie kompatybilny z systemem napędu na cztery koła, stosowanym w samochodach Subaru. Silniki diesla będą prawdopodobnie początkowo oferowane w modelu Legacy. W 2010 około połowa sprzedawanych samochodów Subaru w Europie (przewidywana sprzedaż 100 000 sztuk) będzie oferowana z silnikami diesla. 62 049 sztuk to liczba samochodów sprzedanych w Europie w 2005 roku.
By zredukować inwestycje, jakie są konieczne do produkcji silników diesla, będą one wytwarzane na tej samej linii produkcyjnej, co dotychczasowe silniki benzynowe. Nie zapadła jeszcze decyzja na temat uruchomienia produkcji silników hybrydowych z użyciem technologii Toyoty. Takenaka powiedział, że silniki hybrydowe (benzynowo-elektryczne) trafią na linię produkcyjną dopiero po produkcji diesla. Jednocześnie potwierdzono, że Toyota wykupiła część akcji Fuji Heavy Industries i ma obecnie udziały na poziomie 8,7%. Tym samym stała się największym udziałowcem, wyprzedzając producenta General Motors.
Komentarze opinie