Reklama

Studyjna Astra Diesel Hybrid

09/03/2005 13:38
Opel Astra Diesel Hybrid, który swą światową premierę miał w Detroit, teraz debiutuje w Europie na wystawie Genewie. Koncepcyjne auto z przednim napędem, które powstało w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego w Russelsheim na bazie produkcyjnego modelu Astry GTC, wyposażone jest w dwusystemowy napęd hybrydowy oraz silnik wysokoprężny CDTI o pojemności 1.7 l. Pierwszy dwusystemowy napęd hybrydowy na świecie, stworzony w wyniku współpracy koncernów GM oraz DailmlerChrysler, bazuje na wielokrotnie opatentowanej technologii hybrydowego napędu elektryczno-wysokoprężnego, którą GM stosuje już w 335 autobusach na terenie Ameryki Północnej.

Wyjątkowa architektura napędu pozwala na jego zastosowanie w pojazdach z napędem przednim, tylnym lub na cztery koła oraz w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Dwa elektronicznie sterowane silniki elektryczne zapewniają, w połączeniu z całym szeregiem przekładni zębatych, bezstopniową zmianę przełożeń jazdy. System zajmuje tylko tyle miejsca, ile zwykła przekładania automatyczna. Zestaw akumulatorów zasila silniki elektryczne, umożliwiając korzystanie tylko z napędu elektrycznego. Astra Diesel Hybrid to studium wykorzystania miejsca, pokazujące, jak w modelu klasy kompaktowej można zmieścić podzespoły napędu hybrydowego bez ograniczania miejsca oraz jego praktycznej przydatności.

Studyjna wersja Opla Astra Diesel Hybrid napędzana jest przez silnik wysokoprężny turbo 1.7 CDTI z wtryskiem Common Rail o mocy 92 kW/125 KM, wyposażony w niewymagający konserwacji filtr cząstek, oraz dwa silniki elektryczne o mocy 30 i 40 kW. W zależności od sytuacji w czasie jazdy silniki te stosowane są dodatkowo lub alternatywnie. Steruje tym moduł sterujący silnika, zaś przeniesienie napędu realizuje przekładnia hybrydowa. Astra Diesel Hybrid osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 8 sekund. W teście zużycia MVEG koncepcja studyjna osiąga wynik poniżej 4 litrów, a więc wartość ta jest o 25% niższa, niż w przypadku porównywalnych modeli z silnikami wysokoprężnymi.

Dwusystemowa technologia napędu hybrydowego może przyczynić się do znaczącej redukcji zużycia paliwa, pomagając tym samym zachować zgodność z zaostrzającymi się coraz bardziej normami emisji dwutlenku węgla. Dzięki wysokiej zdolności adaptacji technologia ta może być stosowana na rynkach całego świata.



Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do