24 listopada na trwałe zapisze się do najnowszej historii lubuskiego kolejnictwa. Rano z Zielonej Góry wyruszył szynobus, który zainaugurował połączenia z północną stolicą województwa.
Wspomniany szynobus został zakupiony ze środków krajowej rezerwy wykonania, czyli z nagrody, jaką województwo otrzymało za wdrażanie Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. To jeden z czterech pojazdów, które zasilą lubuskie zasoby. Kolejne pojazdy będą dostarczane do 13 grudnia, a dwa z nich wyjadą na trasę Zielona Góra-Gorzów już 15 grudnia.
Link PESY SA139-003
- W okresie przejściowym, tj. do czasu uzyskania świadectwa homologacji umożliwiającego eksploatację taboru na terenie Niemiec, dwa składy obsłużą linię Kostrzyn – Krzyż. Po tym terminie jeden szynobus skierowany zostanie na linię (Krzyż) Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (Berlin), drugi – na trasę Zielona Góra – Frankfurt (Oder) - dodaje marszałek województwa Elżbieta Polak.
Niedzielny przejazd, który zgromadził sporo chętnych, był darmowy. Kolejne pokazowe przejazdy odbędą się w najbliższą sobotę i 7 grudnia. Za przejazdy płacić będziemy od 15 grudnia, kiedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy PKP. Wiadomo już, że szynobusy do Zielonej Góry będą odjeżdżać z Gorzowa cztery razy dziennie. Za przejazd zapłacimy 23 złote 60 groszy, czyli kilka złotych mniej niż za przejazd klasycznym autobusem.
Link w Międzyrzeczu
- Pociąg jest zdecydowanie wygodniejszy niż autobus, poza tym można spokojnie przeczytać gazetę, porozmawiać z pasażerami. Ja osobiście jestem fanką podróży pociągiem - przekonuje marszałek Polak.
Bogdan Nowak, wicemarszałek województwa dodaje, że nowe, dwuczłonowe szynobusy będą posiadać od 130 do 150 miejsc siedzących. Każdy pojazd będzie przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - co najmniej dwóch osób na wózkach inwalidzkich. Ostatnie, bezpośrednie kolejowe połączenie Zielonej Góry i Gorzowa funkcjonowało sześć lat temu.
Komentarze opinie