Należąca do segmentu małych aut Honda Jazz, która w Japonii, Ameryce Północnej i Południowej oraz Chinach występuje pod nazwą Fit, osiągnęła już na światowym rynku skumulowany wynik sprzedaży przewyższający 2 mln egzemplarzy. Tak znakomity rezultat japońskiemu producentowi udało się osiągnąć w ciągu sześciu lat.
Kliknij, aby powiększyćHonda Jazz zadebiutowała najpierw na rynku japońskim, co miało miejsce w czerwcu roku 2001. Od tego czasu klientów w Kraju Kwitnącej Wiśni znalazło około 962 tys. samochodów. Drugim w kolejności rynkiem zbytu jest natomiast Europa - od premiery w grudniu 2001 r. model sprzedał się w liczbie prawie 420 tys. egzemplarzy.
W sumie Hondę Jazz/Fit można kupić w 115 krajach świata. Dostawami zajmuje się sześć zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w pięciu różnych krajach. Co roku na światowy rynek trafia około 400 tys. sztuk tego sympatycznego autka. Wygląd zewnętrzny w połączeniu z przestronnym wnętrzem sprawia, że Jazz jest autem stylowym, a przy tym praktycznym.
Honda Jazz określana jest jako auto dla tych, którzy nie lubią szarżować i nie są aż nadto wybredni, jeśli chodzi o konstrukcję, a cenią sobie funkcjonalność i prostotę wykonania. Zamierzeniem konstruktorów Hondy było stworzenie nowej jakości dla małego samochodu - bardziej przyjaznego dla środowiska, o zaawansowanym poziomie bezpieczeństwa, ładnej stylistyce, dużej przestrzeni wnętrza, dającego kierowcy frajdę z jazdy. Przyznawane modelowi liczne nagrody, jak chociażby tytuł Najbardziej Niezawodnego Auta w 2006 roku (brytyjski magazyn konsumencki Which?), Najlepszego Samochodu Używanego Roku 2006 (brytyjski magazyn Auto Express oraz firmę analityczną EurotaxGlasss), czy Samochód Roku 2001/2002 w Japonii, świadczą o wielkim uznaniu, jakim cieszy sie Jazz wśród użytkowników.
Komentarze opinie