Sprzedaż nowych samochodów osobowych w Niemczech zwiększyła się w kwietniu o 4% w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej, osiągając poziom 309 tys. egzemplarzy - poinformowało stowarzyszenie branżowe VDA. W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku 1,06 mln Niemców zdecydowało się na kupno nowego wozu, tyle samo co w tym samym czasie roku ubiegłego.
Sprzedaż aut marek niemieckich zwiększyła się łącznie o 7%, do 218 tys. sztuk, natomiast zagraniczni rywale znaleźli w kwietniu nabywców na 91 tys. samochodów (-3%). Produkcja na eksport podskoczyła o 11%, do 345,4 tys. egzemplarzy. W sumie wyprodukowano w Niemczech 502,9 tys. aut (+11%).
Analitycy zwracają uwagę na coraz ostrzejszą konkurencję ze strony marek azjatyckich, np. Hyundaia. Niemieccy kierowcy nie byli w ostatnich latach zbyt chętni do wymiany swoich aut na nowe - średni wiek dla wszystkich samochodów u naszych zachodnich sąsiadów wynosi obecnie ponad 7 lat.
Komentarze opinie