Reklama

SPROSTOWANIE NIERPAWDZIWYCH INFORMACJI PRASOWYCH

26/07/2006 21:22
W związku z doniesieniami prasowymi, jakoby Minister Transportu Jerzy Polaczek doprowadził do wstrzymania programu budowy autostrad informujemy, iż stwierdzenie to nie ma pokrycia w faktach. Minister Jerzy Polaczek nie tylko nie „wstrzymał” programu, ale podjął działania mające na celu przyspieszenie budowy dróg ekspresowych i autostrad do 2013 roku, w oparciu o wieloletni plan inwestycyjny z realnymi źródłami finansowania. Jest to plan bardzo ambitny, który zawiera kompleksową budowę dróg i autostrad w Polsce w szybszym tempie niż przewidywały to wcześniejsze programy.

Aktualnie w Ministerstwie, jak również w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) trwają intensywne prace mające na celu nadrobienie opóźnień i zaniedbań z lat ubiegłych, zastanych przez obecnego Ministra, a dotyczących zwłaszcza procesów przygotowawczych inwestycji.

Analizie poddawane są przyczyny nieudanych postępowań przetargowych, przeprowadzonych w minionych latach, które nie doprowadziły do wyłonienia wykonawcy.

Minister Jerzy Polaczek osobiście spotyka się z Kierownictwem wszystkich Oddziałów GDDKiA w kraju w celu identyfikacji barier, które w przeszłości powodowały opóźnienia w budowie dróg i autostrad. Na bieżąco prowadzony jest monitoring wszystkich działań, mający na celu pełną absorpcję środków unijnych, przeznaczonych na inwestycje drogowe do 2008 roku. W ramach dotychczas funkcjonujących programów UE nastąpił radykalny wzrost wykorzystania środków z ok. 300 tys. w 2005 roku do ponad 182 mln euro w 2006 r. Trwają prace przygotowawcze do wydatkowania środków w nowej perspektywie finansowej 2007 – 2013.

Nieprawdą jest również stwierdzenie o opóźnieniach na autostradzie A1. Mamy tu do czynienia z istotnym przyspieszeniem, gdyż w poprzednich planach autostrada ta miała być zrealizowana do 2013 r., podczas gdy aktualnie zakłada się zakończenie jej realizacji w 2010 roku.
Na wniosek Ministra Transportu Kierownictwo GDDKiA przygotowało reorganizację i określiło potrzeby kadrowe zarówno w centrali jak i oddziałach GDDKiA. Jeszcze Prezes Rady Ministrów Kazimierz Marcinkiewicz, na wniosek Ministra Transportu Jerzego Polaczka, podjął decyzję o uruchomieniu środków z rezerwy celowej na finansowanie dodatkowych etatów w GDDKiA.

W związku z powyższym formułowane w mediach tezy nie odpowiadają prawdzie.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do