Š Fiat
Po pięciu latach od rozpoczęcia współpracy przy reklamie wprowadzającej na rynek model Doblo Fiat powraca do sponsorowania Jamajskiej Reprezentacji Bobslejowej, która po raz pierwszy wzięła udział w zmaganiach zimowych podczas Igrzysk Olimpijskich w Calgary w 1988 r., wzbudzając niezwykłe zainteresowanie i ogromną sympatię światowej publiczności. Od samego początku było oczywiste, że uczestnictwo Jamajczyków w igrzyskach olimpijskich stanowi wyzwanie wobec stereotypu, według którego z uprawiania sportów zimowych są naturalnie wykluczeni ci, którzy nigdy nie poznali zimy. Historia Jamajczyków fascynuje wszystkich, ponieważ opowiada o wielkich marzeniach, nadziejach, o przezwyciężaniu ograniczeń, o zdolności alternatywnego myślenia, o pionierskim duchu.
Doświadczenie z Calgary nie pozostało tylko epizodem. Jamajska drużyna stawiała się na każde kolejne zawody - w Lillehammer w roku 1994 zespół zajął 14. miejsce, przed USA, a w 2001 r. zdobył nawet złoty medal podczas Mistrzostw Świata.
Obecnie Fiat zamierza po raz drugi sponsorować drużynę podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich Turyn 2006, tym razem z Pandą 4x4 w roli głównej oraz z bogatą serią specjalnych przedsięwzięć komunikujących to wydarzenie - na pierwszym miejscu nowe bobsleje dla drużyny, z szatą graficzną Fiat, oraz kampania reklamowa, w tym pierwsze 15-sekundowe i 7-sekundowe zwiastuny zapowiadające powrót drużyny.
Po tym wstępie nastąpi cała seria reklam przedstawiających Jamajską Reprezentację Bobslejową oraz Fiata Pandę podczas brawurowej ucieczki z lawiny oraz podczas spotkania z ogromnym znajomo wyglądającym psem. W kampanii przewijać się będą kolory jamajskiej flagi na tle absolutnej bieli śniegu, chóralny śmiech drużyny oraz finalny "solowy" śmiech Eddie"go Murphy, zamykający każdy spot reklamowy. Wszystko to z podkładem muzycznym łączącym świat reggae ze swojskim alpejskim jodłowaniem.
Komentarze opinie