Dealerzy japońskich marek Subaru oraz Daihatsu, jak również koreańskiego Hyundaia są najbardziej zadowoleni z przebiegu swojej współpracy z producentami lub importerami samochodów - wynika raportu opublikowanego w tym tygodniu przez niemiecki instytut FAW w Bambergu.
Największy wpływ na ten wynik ma przede wszystkim wysoka jakość nowych samochodów oferowanych przez trzech azjatyckich producentów. Najmniej zadowoleni są tymczasem dealerzy marek Alfa Romeo oraz Renault, a największą poprawę wyników w rankingu odnotował Opel, który uplasował się na czwartej pozycji, wyprzedzając niemieckie marki premium takie jak Mercedes (6.), BMW (9.) oraz Porsche (13.). Ford został sklasyfikowany na pozycji 15-tej, natomiast Audi oraz VW odpowiednio na 20 i 22.
W badaniu, które objęło w sumie 25 marek samochodów, udział wzięło około 1,1 tys. niemieckich firm dealerskich, które udzielało odpowiedzi na 85 różnych pytań. Stopień zadowolenia ze współpracy z poszczególnymi producentami oceniany był w skali od 5 (bardzo zadowolony) do 1 (bardzo niezadowolony) - średni wynik dla całej branży to 3,1 punktu.
Komentarze opinie