Od roku 2000 sprzedaż aut marki Skoda oscyluje w granicach około 450 tys. egzemplarzy rocznie. Chcąc zapewnić sobie wzrost wyników do 600 tys. sztuk najpóźniej do roku 2009, czeski producent zamierza w przyszłym roku wprowadzić Fabię do sprzedaży w Indiach, a rok później ruszyć z produkcją i sprzedażą modelu Octavia w Chinach, jak przewiduje umowa zawarta z firmą Shanghai Volkswagen. Plany zakładają również możliwość ekspansji Skody w Rosji i Kazachstanie.
W przyszłym roku rozpoczyna się produkcja nowego modelu Skody klasy minivan, który oparty jest na konstrukcji studyjnego Roomstera. Wnętrze auta może być modyfikowane przez użytkowników na wiele sposobów. Stojący na czele Skody Detlef Wittig chce, aby roczna sprzedaż nowego samochodu osiągnęła poziom od 50 do 100 tys. egzemplarzy.
Co więcej, Skoda zastanawia się nad rozpoczęciem produkcji pojazdu terenowego, dla którego bazą jest przyjęte przychylnie przez rynek motoryzacyjny studium Yeti. Przedstawiciel Skody powiedział: "Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będziemy potrzebować na opracowanie tego samochodu przynajmniej trzech lat".
Komentarze opinie