Reklama

Skoda Octavia Scout nie zawiodła na rosyjskich bezdrożach

30/08/2007 10:46
Około 10 000 km pokonał konwój „Skoda Octavia Scout Experience 2007”, jadąc najdłuższą drogą świata. Po 17 dniach podróży przez drogi i bezdroża Rosji dziesięć samochodów dotarło 20 sierpnia do położonego nad Oceanem Spokojnym Władywostoku.
Kliknij, aby powiększyćOd wyjechania ze stolicy Rosji kierowcy i pasażerowie konwoju przebyli góry, lasy i stepy, przekraczając 11 stref czasowych. W deszczu i słońcu, przez lasy, bagna i stepy, w prawdziwie pionierskich warunkach pojazdy i ludzie byli wystawieni na ekstremalne warunki drogowe i przyrodnicze. Tylko na początku podróży spod kół umykała raczej dobra asfaltowa nawierzchnia w Moskwie i okolicach. Potem, im dalej na wschód, tym było trudniej. Pryskał żwir na szutrowej drodze na odcinku Czita-Chabarowsk i błoto na offroadowych drogach syberyjskiej tajgi. Na trasie znalazło się m.in. 18 większych miejscowości, w tym jedno z najstarszych wschodnioeuropejskich miast, założony w 1095 r. Riazań oraz najstarsze i najgłębsze na świecie jezioro - Bajkał.

Próba charakterów i sprzętu zakończyła się zwycięsko - po przejechaniu 9 700 kilometrów uczestnicy wyprawy bezpiecznie i zgodnie z harmonogramem dotarli do celu. Metą była końcowa stacja Kolei Transsyberyjskiej, której skład pokonuje trasę 9259 km drogą żelazną z Moskwy do Władywostoku w 6 dni i 4 godziny.

Kliknij, aby powiększyćUczestnikami wyprawy byli goście Skoda Auto, dziennikarze telewizyjni i prasowi (w tym z polski), przedstawiciele Skoda Auto Russia oraz osoby odpowiedzialne za organizację imprezy. W każdym z pojazdów podróżowały 2, maksymalnie 3 osoby. Dwa auta miały przypisane specjalne role - jedno wozu telewizyjnego, drugie wozu technicznego. Poza specjalna oprawą startu i mety imprezy zorganizowano eventy dealerskie połączone z konferencjami prasowymi w Samarze, Ufie, Czelabińsku, Jekaterynburgu i Nowosybirsku.

Uczestniczące w wyprawie samochody Octavia Scout to, jedne z nielicznych aut w tej klasie oferowanych z napędem 4x4. Są standardowo wyposażone w ESP oraz innowacyjną funkcję DSR - podpowiedź ruchu kierownicą. Pojazdy biorące udział w wyprawie oprócz m.in. przednich i bocznych poduszek powietrznych, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej Climatronic oraz reflektorów ksenonowych zostały wyposażone w 16” stalowe obręcze kół (by uniknąć uszkodzeń w trudnym terenie), a niektóre z nich w bagażniki dachowe.

Sponsorami Scout Experience 2007 byli: Matador, producent opon na których pojazdy pokonały trasę wyprawy; Shell, który dostarczył najwyższej klasy płyny samochodowe; firma Salomon, której ubrania chroniły uczestników imprezy bez względu na pogodę.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do