Reklama

Skoda liderem polskiego rynku motoryzacyjnego

08/06/2005 23:18
Po raz pierwszy w historii marka Skoda została liderem na polskim rynku nowych aut narastająco od początku roku. W okresie od stycznia do maja klienci kupili 12 555 samochodów rodem z Mlada Boleslav, dzięki czemu Skoda zdobyła 11,81-proc. udział w rynku. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota (12 305 sprzedanych aut, 11,58%), a na trzecim - Fiat (10 802, 10,16%).

W maju z salonów dealerskich Skody wyjechało 2 620 samochodów, dzięki czemu czeska marka została po raz trzeci w tym roku również liderem sprzedaży w ujęciu miesięcznym. Tradycyjnie największym powodzeniem cieszył się najmniejszy z oferowanych modeli - Skoda Fabia. Sprzedano 1 590 aut, w tym 546 w wersji Hatchback, 514 w wersji Combi i 530 w wersji Sedan. Na zakup nowej Skody Octavia zdecydowało się 514 klientów - 347 z nich wybrało wersję Limuzyna, a 167 wersję Combi. Wynik Skody Octavia Tour i Skody Octavia Tour Combi to 439 sprzedanych samochodów. Flagowy model marki, Skoda Superb, znalazł 77 nabywców.

Jak prognozuje Skoda, w tym roku na rynku motoryzacyjnym w Polsce, sprzedanych zostanie około 250 tys. nowych samochodów wobec 353 635 sztuk w roku 2003 i 318 111 aut w 2004

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do