Około tysiąca rocznie, z czego prawie 80% dotyczy obuwia, które się rozkleja się i pęka na podeszwach. Chodzi o skargi, jakie po nie udanych interwencjach u sprzedawcy trafiają do Inspekcji Handlowej w Gorzowie. Wtedy najczęściej zaczynają się mediacje między obiema stronami. Chodzi o polubowne załatwienie sprawy między przedsiębiorcą, a konsumentem.
Jak mówi Kazimierz Szymański specjalista od mediacji, właściciele sklepów coraz częściej zgadzają się na zaspokojenie roszczeń klientów. Jak dodaje, rozumieją że zadowalając kupujących, wyrabiają sobie dobrą opinię. Te słowa potwierdza pani Anna, która jakiś czas temu musiała reklamować rozklejone buty. Chodziła w nich krótko, dlatego postanowiła ze skargą wrócić do sklepu. Sprzedawca chciał je od razu wymienić, ale ona poprosiła o sklejenie, bo jak mówi - "były bardzo wygodne".
Jeśli jednak strony nie mogą się porozumieć, do akcji wkraczają mediatorzy z Inspekcji Handlowej. Jak mówi Szymański, w 70% spraw udaje im się załatwić polubownie. Inspekcja Handlowa mieści się w Gorzowie przy ulicy Jagiellończyka w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim.
Komentarze opinie