W silnikach typu FSI konstruktorzy Skody zastosowali nowoczesną technologię Fuel Stratified Injection (wtrysk paliwa z uwarstwieniem ładunku), która zapewnia większą moc przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. Do napędu nowej Octavii wykorzystano dwie jednostki napędowe tego typu - 1.6 FSI 16V/85kW oraz 2.0 FSI 16V/110 kW. W przeciwieństwie do silników zasilanych konwencjonalnym wtryskiem paliwa, tu zasilanie odbywa się poprzez wtrysk bezpośrednio do komory spalania. Proces spalania jest tym samym efektywniejszy - zużywa się dokładnie tyle paliwa, ile potrzeba, a silnik pracuje sprawniej i dynamiczniej. Elektroniczny system sterowaniem wtryskiem rozpoznaje obciążenie silnika i reguluje czas, ciśnienie, ilość paliwa oraz przepływ powietrza do wnętrza cylindra przez kanał dolotowy.
Silnik FSI oferuje:
- znacząco większą dynamikę,
- zwiększenie mocy i momentu obrotowego,
- jednocześnie zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15%,
- spełnienie najnowszych norm czystości spalin.
W silnikach z systemem FSI można znaleźć szereg nowych rozwiązań technologicznych:
- bezpośredni wtrysk paliwa z podwójnym wtryskiem,
- proces spalania sterowany wtryskiwanym paliwem,
- rozwinięty system dostarczania powietrza do cylindrów (z klapami o płynnie regulowanym położeniu),
- dwa wałki rozrządu w głowicy silnika (DOHC) z płynnym przestawianiem wałka dolotowego,
- jednotłokowa wysokociśnieniowa pompa paliwowa,
- tłoczenie paliwa według zapotrzebowania,
- regulowana krzywkowa pompa oleju,
- rozbudowany system redukcji tlenków azotu (ze specjalnym katalizatorem akumulującym NOx i czujnikiem tlenków azotu).
Komentarze opinie