Reklama

Sieć dilerska czerwiec 2007

17/08/2007 08:30
Zmiany, jakie zaszły w pierwszym półroczu br. w sieciach dealerskich, prowadzących na terenie całego kraju dystrybucję nowych aut osobowych i dostawczych 45 marek, zaowocowały wzrostem łącznej liczby koncesjonerów o dziesięć do poziomu 1 402 stacji dealerskich.
Nastąpiło to w efekcie udzielenia 53 nowych koncesji z jeden strony, z drugiej zaś rozwiązania 43 umów autoryzacyjnych. Należy przy tym podkreślić, że ogólna liczba podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż nowych samochodów obejmowała 1 037 firm, przy czym 763 z nich zajmowało się dystrybucją aut jednego producenta, natomiast pozostałe reprezentowały od dwóch marek (206 firm) do pięciu marek (5 firm).

W przekroju regionalnym sieci dealerskie wzmocniły się w ośmiu województwach, w tym w mazowieckim, gdzie ogólna liczba dealerstw wzrosła o sześć, z kolei cztery placówki przybyły w łódzkim, a po trzy w dolnośląskim i małopolskim. W trzech regionach sieć poszerzyła się o dwie stacje (kujawsko-pomorskie, lubuskie i śląskie), a w pomorskim o jedną placówkę. W dwóch województwach liczba dystrybutorów z końcem czerwca była identyczna jak w grudniu (opolskie i świętokrzyskie). Natomiast spadek liczby autoryzowanych przedstawicieli wystąpił przede wszystkim w województwie lubelskim i podkarpackim, bowiem o czterech koncesjonerów, jak również dwóch przedstawicieli ubyło w województwie warmińsko-mazurskim, a po jednym w podlaskim, wielkopolskim i zachodniopomorskim.

Największa liczba dealerów nadal prowadzi działalność na terenie Mazowsza (232 dystrybutorów) i Śląska (202 autoryzowanych przedstawicieli). Kolejno w tym rankingu plasują się Wielkopolska (139 dealerów) oraz Małopolska (111) i Dolny Śląsk (108). Najskromniej prezentują się sieci dealerskie w województwach najsłabiej zamieszkanych, tj. świętokrzyskim (24 dealerów), opolskim (26) i lubuskim (37). W pozostałych ośmiu regionach sprzedaż nowych aut prowadzi od 51 do 90 dealerów.

Niezmiennie najliczniejszymi sieciami dystrybucji, działającymi na terenie wszystkich województw, dysponują marki Skoda (97 dealerów), Fiat (74 koncesjonerów) i Opel (70 przedstawicieli), zaś powyżej 50 dealerów prowadzi sprzedaż aut marek Toyota (60 partnerów), Peugeot, Kia, Renault, Volkswagen, Citroen, Chevrolet i Dacia (51 dealerów). Pozostałe marki prezentuje od 1 (Maybach) do 50 (FSO) autoryzowanych przedstawicieli.

Jeżeli chodzi o efektywność działania koncesjonerów, to z końcem pierwszego półrocza na jednego dealera prowadzącego sprzedaż aut osobowych przypadały średnio 114 sprzedane samochody, podobnie w przypadku pojazdów dostawczych – średnio 25 samochodów. Przy uwzględnieniu wszystkich placówek sprzedaży nowych aut, a więc również filii i subdealerów, przeciętny wynik w przeliczeniu na jeden salon sprzedaży aut osobowych wnosił 89 samochodów, a dostawczych - 18 pojazdów. Prym wśród regionów wiodły placówki Mazowsza i Śląska (średnia sprzedaż odpowiednio po 136 i 103 auta osobowe) oraz Wielkopolski (średnio po 26 pojazdów dostawczych).

Z punktu widzenia marek w rankingu efektywności sprzedaży aut osobowych zdecydowanie przewodziły placówki Toyoty (średnio po 302 sprzedane auta) wyprzedzając Forda (przeciętnie po 197 aut) i Skodę (średnio po 174 auta). Z kolei w przypadku samochodów dostawczych placówki Volkswagena sprzedały średnio po 52 pojazdy, a następnie plasowały się Mercedes i Ford (odpowiednio po 46 i 37 samochodów dostawczych).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do