Reklama

SEAT Tribu zapowiedzią przyszłych modeli marki

10/09/2007 21:30
Na wystawie we Frankfurcie odbędzie się światowy debiut nowego koncepcyjnego pojazdu sportowo-użytkowego marki SEAT - Tribu. To pierwszy model zaprojektowany w całości przez Dyrektora Działu Projektowania SEAT - Luca Donckerwolke - i jego zespół od chwili podjęcia współpracy z hiszpańską marką. Koncepcyjny pojazd jest zapowiedzią sylwetek przyszłych modeli producenta z Martorell.
Kliknij, aby powiększyćTribu sygnalizuje ewolucję obecnych motywów stylistycznych SEAT-a. Niektóre detale, takie jak dynamiczna linia, są nawiązaniem do aut obecnej generacji. Jednak poza wspomnianym znakiem firmowym, cała reszta to nowość. Nakreślona bardziej prostymi liniami sylwetka kojarzy się z solidnością, mocą, jakością i dynamiką.

Podobnie jak SEAT Salsa zaprezentowane w 2000 r., nowe auto koncepcyjne SEAT Tribu zwiastuje nadejście nowej rodziny modeli.

Wizerunek pełen mocy
Tribu ma wszystkie cechy samochodu sportowo-użytkowego. Duży prześwit i napęd na 4 koła to atrybuty jazdy terenowej. Z kolei kompaktowe, trzydrzwiowe nadwozie i takie detale, jak imponujące 20-calowe aluminiowe obręcze kół, pokaźnych rozmiarów tylny spojler i wspomniana już dynamiczna linia nadają pojazdowi śmiały i sportowy charakter.

To właśnie dynamiczna linia, zarysowana jeszcze bardziej zdecydowanie w porównaniu z modelami poprzedniej generacji, podkreśla i wzmacnia wizerunek pojazdu. Linia zaczyna się już z przodu auta, otacza reflektor jak łuk brwiowy i biegnie dalej nad przednim nadkolem, łagodnie opadając w kierunku tylnego koła. Modele SEAT-a nowej generacji będą z pewnością rozpoznawalne na pierwszy rzut oka.

Cała reszta Tribu to jednak już same nowości. Nowy trapezowaty kształt reflektorów, atrapy chłodnicy i wlotów powietrza oraz nowa siatka osłaniająca chłodnicę, z oczkami w kształcie spłaszczonych sześciokątów, sprawiają, że Tribu wygląda na mocny pojazd z temperamentem.

Imponująca szyba czołowa łączy się na dole z kompaktową pokrywą silnika, a u góry przechodzi w panoramiczny dach, dzięki któremu wnętrze pojazdu jest zalane światłem. Takie rozwiązanie sprzyja podziwianiu widoków w czasie jazdy.

Kliknij, aby powiększyćTylne światła są praktycznie niewidoczne. Zostały ukryte za tylną szybą i ujawniają się dopiero w czasie hamowania, po włączeniu kierunkowskazu lub świateł pozycyjnych.

Uwagę zwracają także imponujące 20-calowe aluminiowe obręcze kół z oponami o rozmiarze 255/50. Trapezowe wzory na obręczach nawiązują do motywu trapezu wyeksponowanego w różnych elementach nadwozia i wnętrza samochodu.

W przedziale pasażerskim Tribu przewidziano miejsca dla 4 osób. Kubełkowe fotele przednie mają wbudowane pasy bezpieczeństwa. Dodatkowo, fotel kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w zintegrowane układy ogrzewania, które poprzez kratki wentylacyjne w oparciach ogrzewają także pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach.

Tylne fotele można złożyć, powiększając w ten sposób bagażnik. Fotele przedzielone są podłokietnikiem, który służy jednocześnie za uchwyt na napoje i podręczny schowek.

Kliknij, aby powiększyćTribu wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania techniczne ulokowane w desce rozdzielczej. 4 ekrany TFT oraz dwie tarcze obrotomierza i prędkościomierza dostarczają wszelkich informacji niezbędnych do bezpiecznego i wygodnego prowadzenia pojazdu. Na trzech wyświetlaczach prezentowane są różne informacje, zgodnie z wybranym trybem jazdy - Urban, Sport lub Freerun.

W Tribu kierowca może, za pomocą przycisku, wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Z każdym z nich (Urban, Sport lub Freerun) związane są różne ustawienia parametrów koncepcyjnego SEAT-a (układu sterowania silnikiem, charakterystyki zawieszenia i skrzyni biegów, itp.), dostosowane do warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub w terenie.

Ibiza Ecomotive - emisja CO2 tylko 99 g/km
We Frankfurcie debiutuje także SEAT Ibiza Ecomotive, będąca przykładem zaangażowania firmy SEAT w ochronę środowiska naturalnego. W 80-konnym silniku 1.4 TDI udało się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla do poziomu zaledwie 99 g/km. To znaczące osiągnięcie technologiczne, stanowiące krok naprzód w kierunku spełnienia rygorystycznych regulacji w zakresie emisji CO2, jakie zostaną wprowadzone w najbliższej przyszłości.

Jednak Ibiza Ecomotive jest pojazdem ekologicznym nie tylko ze względu na obniżony pozom emisji spalin. Dzięki modyfikacjom już bardzo wydajnej podstawowej jednostki napędowej 1.4 TDI 80 KM, jest to także najoszczędniejszy pojazd w ofercie marki SEAT, zużywający średnio 3,8 litrów oleju napędowego na 100 km.

Tak imponujące wartości wynikają z zainstalowania modułu sterowania silnikiem z nowym oprogramowaniem, zaś emisję ogranicza dodatkowo filtr cząstek stałych DPF. Wydłużono także wszystkie przełożenia skrzyni biegów.

Poprawiły się też własności aerodynamiczne pojazdu. Współczynnik Cx obniżono z 0,315 w wersji podstawowej do 0,3 w wersji Ecomotive.

Na kołach zamontowano specjalne ogumienie Dunlop SP10A 165/70 R14, które dzięki zastosowanym materiałom i technologii produkcji charakteryzuje się mniejszym tarciem w kontakcie z nawierzchnią.

Kolejnym czynnikiem, który pozwolił na uzyskanie niskiego poziomu emisji w wersji Ecomotive jest masa pojazdu. Ważąca od 1106 do 1084 kg Ibiza Ecomotive nie tylko emituje mniej spalin, ale także zużywa mniej paliwa.

Mimo mniejszej masy, Ecomotive jest tak samo bezpieczna i komfortowo wyposażona, jak pozostałe odmiany modelu. We wszystkich krajach, w których nowa wersja małego SEAT-a będzie oferowana, lista wyposażenia standardowego obejmuje ABS, trzy regulowane zagłówki z tyłu, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami, odłączaną poduszkę powietrzną pasażera, zdalnie sterowany centralny zamek i elektrycznie otwierane szyby boczne z tyłu.

Lista wyposażenia dodatkowego (w niektórych krajach będącego wyposażeniem standardowym) także liczy sporo pozycji, takich jak ESP (elektroniczny program stabilizujący), klimatyzacja, radio CD z 6 głośnikami, alarm wolumetryczny, poduszki kurtynowe, wycieraczki przednich reflektorów, elektrycznie regulowane lusterka boczne, czujnik zmierzchu włączający światła, podgrzewane fotele i wiele innych.

Bogate wyposażenie nie powoduje wzrostu masy pojazdu i poziomu emisji dwutlenku węgla, który w tej wersji wynosi 99 g/km.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do