Na trwających do 25 września targach motoryzacyjnych we Frankfurcie światową premierę ma prototypowa wersja modelu Altea FR, będąca zapowiedzią auta seryjnego, które trafi na rynek na początku przyszłego roku, otwierając nową generację wersji FR modeli hiszpańskiej marki. Pojazd wyposażony jest w nowy silnik 2.0 TDI o mocy 170KM (125kW), z czterema zaworami na cylinder. Jest to najmocniejszy diesel w dotychczasowej historii hiszpańskiej marki. Jednostka jest mechanicznym i technologicznym rozwinięciem silnika 2.0 TDI 140 KM. Współpracuje z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, przekazującą napęd na koła przednie. Auto rozwija prędkość maksymalną 208 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy.
W bieżącym miesiącu SEAT rozpoczyna także wprowadzanie drugiej generacji modelu Leon na głównych rynkach europejskich. Oferta silników obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Silniki benzynowe to 1.6 102 KM (75kW) i 2.0 FSI 150 KM (110kW); diesle to 1.9 TDI 105 KM (77kW) i 2.0 TDI 140 KM (103kW).
Na stoisku firmy SEAT można zobaczyć także modele Altea i Toledo z nowymi rozwiązaniami podnoszącymi uniwersalność i funkcjonalność obydwu pojazdów. Dzięki możliwości przesuwania tylnych foteli w osi wzdłużnej, pojemność bagażnika Altei i Toledo wzrasta odpowiednio do 501 i 601 litrów.
Modele Ibiza i Cordoba oferują dwa nowe silniki Diesla: 70-konny 1.4 TDI i 80-konny 1.4 TDI, wprowadzone w miejsce dotychczas stosowanych diesli 1.9 SDI 64 KM i 1.9 TDI 75 KM.
We Frankfurcie SEAT przedstawił także nową Alhambrę 2.0 TDI 140 KM (103kW). Silnik ten zastąpi jednostkę 1.9 TDI 130 KM i będzie oferowany z trzema wersjami wyposażenia modelu (Reference, Stylance i Sport).
Komentarze opinie