Niedaleko Sochaczewa odbyła się dziś prezentacja wyczynowego auta SEAT Ibiza Cupra. Elementy charakterystyczne wyłącznie dla tej wersji to m.in. specjalnie zaprojektowany przedni zderzak zintegrowany ze spojlerem bez widocznych elementów łączących i mocujących oraz większe wloty powietrza, które służą do lepszej wentylacji komory silnika i intercoolera. Tylny zderzak także posiada zintegrowany spojler, spod którego wyłania się duża chromowana końcówka układu wydechowego o owalnym przekroju. Inne łatwo rozpoznawalne elementy tylnej części nadwozia to spojler dachowy, obudowy tylnych świateł w kolorze "przydymionego" tytanu, a także napis Cupra na klapie bagażnika.
We wnętrzu samochodu dominuje kolor czarny, z którym kontrastują białe tarcze zegarów na panelu instrumentów oraz czerwone akcenty na kratkach układu wentylacji i w schemacie przełożeń, a także czerwone szwy pokrycia kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego oraz foteli i zagłówków. W fotelu pasażera zastosowano funkcję Access Plus - system ułatwiający zajmowanie miejsca na tylnej kanapie. Na oparciach przednich siedzeń naszyte są emblematy wersji Cupra.
Wersja Ibizy Cupra na olej napędowy wyposażona jest w 160-konną jednostkę 1.9 TDI - najbardziej sportowy i najmocniejszy silnik Diesla w historii hiszpańskiej marki. Kierowca może rozpędzić samochód do maksymalnie 220 km/h, a od 0 do 100 km przyspieszyć w czasie 7,6 sekundy. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4,5 l/100 km w jeździe pozamiejskiej, zaś w cyklu mieszanym - 5,4 l/100 km. Ibiza Cupra w wersji benzynowej - silnik 1.8 20VT o mocy 180 KM - osiąga z pięciobiegową skrzynią prędkość maksymalną 229 km/h, a od 0 do 100 km można przyspieszyć w czasie 7,3 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim wynosi 6,1 l/100 km.
Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają oferowane standardowo systemy ABS, TCS i ESP z EBA (układ zwiększający skuteczność hamowania awaryjnego), a także m.in. dwie czołowe poduszki powietrzne, poduszki boczne i pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi.
Uczestnicy dzisiejszej prezentacji mieli okazję wypróbować Ibizę Cupra na specjalnie przygotowanej trasie. Rywalizowano również o prymat w trzech konkurencjach, które obejmowały jazdę na czas modelami Altea i nowe Toledo, jazdę samochodem z trolejami oraz skuteczne hamowanie na nawadnianych płytach poślizgowych.
Komentarze opinie